سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر:ششمین یادواره شهدای استرک کاشان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، با بیان اینکه شهدا با فضای مجازی، اخبار بی بی سی و اینترنشنال زندگیشان را تنظیم نکردند، گفت: شهدا با سرمایه قرآن و عترت که تبلور آن امام راحل بود، چراغ امید در دلشان خاموش نشد و دویدند تا به خدا رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت اسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته در ششمین یادواره ۱۸ شهید روستای استرک کاشان، با بیان اینکه انسان بی سرمایه معمولا ناامید است و انسان سرمایه دار امیدوار است، اظهار داشت: کسی که سرمایه ندارد، در ایجاد کسب و کار، ازدواج و ساخت مسکن امید و انگیزه لازم را ندارد، در برابر کسی که سرمایه دار است هرکاری می‌خواهد انجام دهد به مشکل بر نمی‌خورد.

این کارشناس مسائل مذهبی، افزود: ما مسلمانان سرمایه‌دار ترین انسان‌های روی زمین هستیم، ولی دشمن می‌خواهد ما را از این سرمایه‌ها غافل کند.

وی با بیان اینکه اگر نسبت به سرمایه‌هایمان توجه کنیم، مانند شهدا هیچ موقع ناامید نمی‌شویم، یادآور شد: شهدا و امام شهیدان در سخت‌ترین روزهای خفقان طاغوت، زیر شکنجه هیچ موقع امید و انگیزه خودشان را از دست ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، شیرینی‌های دفاع مقدس را به خاطر مقاومت و ایثار رزمندگان در برابر دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: روزهای سخت کردستان را فراموش نکرده‌ایم، که در مقابل عروس و دامادها، سر پاسدار را می‌بریدند و در مسجد جامع خرمشهر اولین روحانی دفاع مقدس را با کندن پوست سرش، به دنبال آن بودند که چراغ امید را در دل مردم خاموش کنند.

وی خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را سرمایه‌های نظام اسلامی ایران دانست و گفت: دلیل اینکه چند سلبریتی که در کشور ما و سر سفره نظام اسلامی ایران رشد کرده‌اند، با اتفاق یک حادثه به دامن دشمن پناه می‌برند، این است که سرمایه‌های نظام را درک نکرده‌اند.

این کارشناس مذهبی، ۱۸ شهید روستای استرک کاشان را سرمایه ارزشمند این روستا دانست و گفت: فروغ این شهدا هرگز خاموش نمی‌شود و باعث افتخار مردم این روستا می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، قرآن و عترت را مهمترین سرمایه امید افزای خداوند متعال به بندگانش عنوان کرد و یادآور شد: خداوند به بندگان خود در هر زمان، مکان، شرایط، ملیت، سن و جنسیتی که باشند، آدرس سرمایه قرآن و عترت را داده است.

وی با بیان اینکه شهدا، با سرمایه امیدافزای هدایتی قرآن و عترت، به اوج رسیدند، اظهار داشت: ۳۶ هزار دانش آموز زیر ۱۷ سال کشور با سرمایه امیدافزای هدایتی قرآن وعترت به بالاترین جایگاه رسیدند.

این کارشناس مذهبی، مطرح کرد: کسی که با سند هدایتی خداوند یعنی قرآن و عترت، حرکت کند حتی اگر در آمریکا، اروپا، آفریقا و در کاخ فرعون هم باشد، بازهم به جایگاه بالا می‌رسد ولی اگر کسی در خانه پیامبر(ص) هم باشد و با این سرمایه انس نگیرد، هدایت نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، با بیان اینکه دشمن از سرمایه داری مردم ایران در قرآن و عترت بسیار عصبانی و ناراحت است، گفت: دشمن از لحاظ مادی سرمایه دار است، ولی از سرمایه معنوی که مردم ایران دارای آن هستند، برخوردار نیست.

وی سلمان فارسی را سرمایه دارترین ایرانی‌های در طول تاریخ بشریت معرفی کرد و یادآور شد: به خاطر همین بود که امام صادق(ع) فرمودند، نگویید سلمان فارسی، بلکه باید بگویید این سلمان، سلمان محمدی است.

این کارشناس مذهبی، قرآن، عترت و ولایت را مسیریاب سعادت دانست و تصریح کرد: کسانی که آدرس این مسیریاب را دارند، هیچ موقع و در سخت ترین شرایط ناامید نخواهند شد.

وی اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل، آل سعود و انگلیس خبیث از آنجایی که می‌دانند مردم ایران به دلیل برخورداری از سرمایه قرآن و عترت، هیچ موقع راه را گم نمی‌کنند، بنابراین می‌خواهند جوانان ما را از سرمایه قرآن، عترت، ولایت، مسجد و هیئت جدا کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، با بیان اینکه شهدا با فضای مجازی، اخبار بی بی سی و اینترنشنال زندگیشان را تنظیم نکردند، یادآور شد: شهدا با سرمایه قرآن و عترت که تبلور آن امام راحل بود، چراغ امید در دلشان خاموش نشد و دویدند تا به خدا رسیدند.

وی سرمایه پشتیبانی توکل و توسل را از دیگر سرمایه‌های امیدافزای خداوند متعال به بندگانش برشمرد و افزود: خدایی پشتیبان بندگانش می‌باشد که داراترین و پرلشگرترین موجود عالم هستی است.

وی با بیان اینکه ازدواج، دستور خدا و پیامبراکرم(ص) است و اگر جوانان با مدلی که خداوند فرموده، ازدواج کنند، هیچ موقع به مشکل بر نمی‌خورند، خاطرنشان کرد: خدا نگفته است که با تالارهای آن چنانی و هزینه‌های سنگین ازدواج کنید، دختر جوان را برای جذب مشتری داخل مغازه هایتان بگذارید و یا برای کلاهبرداری از مردم جنس را با هم مخلوط کنید.

این کارشناس مذهبی آینده‌نگری و اعتقاد به ظهور را از دیگر سرمایه‌های امیدافزای خداوند متعال عنوان کرد و یادآور شد: به خاطر همین بود که در اتاق فکرصهیونیست‌ها گفتند تا زمانی که مردم ایران از سرمایه‌های قرآن، عترت، ولایت، توکل به خدا و اعتقاد به ظهور برخوردارند، نمی‌توان جمهوری اسلامی ایران را متوقف کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha