شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی گفت: عمق فلسفی حوزه‌ علمیه قم و قدمت فقهی حوزه‌ کهن نجف اگر درکنار هم قرار گیرند قابلیت ایجاد تحول علمی درجهان را دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در کنگره‌ امناءالرسل در جمع فرهیختگان حوزه و دانشگاه عراق و ایران در پاسداشت مقام علمی آیت الله موسوی الخرسان گفت: جهان امروز تشنه معرفت است و شایسته است‌ اندیشه های والای معرفتی تشیع را به جهان ارائه دهیم.

وی گفت: اندیشمندان مسلمان در جهان پیچیده امروز که مردم به دنبال دینی که پیشرفت مادی همراه با تقرب معنوی به خداوند متعال را داشته‌ باشد هستند. متولیان امر دین باید تمهیداتی بیاندیشند که تعالیم دین را به گونه‌ای اجرا کنند تا مردم و جوانان مشتاق دینداری شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رسالت اصلی امروز حوزه علمیه قم و نجف تبیین ویژگی های دین مبین اسلام به عنوان‌ تامین کننده نیاز های مادی و معنوی بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: حوزه‌ علمیه قم و نجف می توانند با همکاری و هم افزایی یکدیگر جنبش علمی پویایی را در سطح جهان پدید آورند.

وی که در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها حرم امیر مؤمنان سخن می‌گفت با بیان ویژگی های هر دو حوزه یاد آورشد: عمق فلسفی حوزه‌ علمیه قم و قدمت فقهی حوزه‌ کهن نجف اگر درکنار هم قرار گیرند قابلیت ایجاد تحول علمی درجهان را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی با بیان ویژگی های هر دو حوزه شیعه افزود: مرجعیت نجف تاکنون چالش‌ها و فتنه‌ های سنگینی علیه عراق را کنترل‌ و دفع کرده‌ است و در حقیقت مرجعیت همان ساحل امنی است که ره آورد آن آرامش و آسایش مردم‌ است‌.

سخنران این کنگره با اشاره به عمق فلسفی حوزه‌ علمیه قم و قدمت فقهی نجف خاطر نشان ساخت: اگر اصالت نجف و نوآوری قم با یکدیگر عجین شوند، فقه نیاز های نسل تحول‌ خواه را تامین خواهد کرد.

سخنران این کنگره با تمجید از سجایای علمی و اخلاقی و زهد و پارسایی آیت الله موسوی الخرسان افزود: آیت الله الخرسان در حوزه‌ نقد صاحب نظر و مطالبه گر است‌، امید واریم مکتب نقد گرای این عالم پارسا مورد توجه‌ و اهتمام حوزه‌ های علمیه مخصوصا نجف و قم گردد.

این استاد در س خارج فقه حوزه‌ علمیه قم گفت: آیت الله الخرسان در حوزه‌ نقد، صاحب نظر و مطالبه گر است‌. امید واریم مکتب نقد گرای این عالم پارسا در حوزه‌ اندیشه و نظر به مدرسه نقد آثار و آرای صاحبان فکر و اندیشه تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha