شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه عسلویه

حوزه/ امام جمعه عسلویه با بیان اینکه ایستادگی باعث شکست دشمن می‌شود، گفت: جبهه حق و باطل همیشه حضور دارد، بنابراین مهم این است که بصیرت لازم داشته باشیم و حق از باطل را تشخیص دهیم و در جبهه باطل قرار نگیریم و به یاد داشته باشیم که همیشه حق بر باطل پیروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با اشاره به خطبه‌های نهج البلاغه، اظهار داشت: به بیان امیرالمومنین(ع) غرور و خود بزرگ بینی شیطان را گرفت و شقاوت بر او غلبه پیدا کرد و از آنجایی که آفرینش خود از آتش را افتخار دانست و آفریدن انسان از خاک را پست شمرد، خداوند برای کامل شدن آزمایش و تحقق وعده‌ها به او تا روز قیامت مهلت داد.

امام‌ جمعه عسلویه افزود: خدا به آدم گوشزد کرده بود، اما شیطان انسان را فریب داد، شیطان از زندگی آدم در بهشت و هم‌نشینی با نیکان حسادت کرد و آدم با آن شخصیت، فریب شیطان را خورد.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم و به یاد داشته باشیم که شیطان نمی‌تواند بر بندگان مخلص خدا مسلط شود، گفت: خداوند، آدم را در جایگاه خوب در بهشت سکونت داد و او را از دشمنی شیطان ترساند که او دشمن ترسناکی برای انسان است.

امام جمعه عسلویه با بیان فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت نخبگان دارند و احترام ویژه‌ای برای این قشر قائل هستند و فرمودند بدون مبالغه عرض کنم نخبگان دانشگاهی مایه آبروی ایران هستند و اینها نگذاشتند محتاج غربی‌ها شویم و باید از آنها تشکر کنیم.

حجت الاسلام هاشمی‌نژاد تصریح کرد: دشمنان در طول این چهل سال تلاش کردند تا نشان دهند که این انقلاب رو به زوال است و گاهی برای آن زمان هم تعیین می‌کردند، با اغراق نقاط ضعف ما را بزرگ می‌کردند و نقاط قوت را کوچک نشان می‌دادند و عده‌ای هم در داخل از روی غفلت و عده‌ای هم از روی بدخواهی با دشمن همراهی می‌کردند.

وی ادامه داد: برخی افراد در نظام مسئولیت داشتند و اعلامیه صادر می‌کردند که نظام در لبه پرتگاه است یا عده‌ای از نمایندگان مجلس نامه می‌نوشتند که مضمون آن این بود که تسلیم شویم در حالی که دولت و مجلس هم دستشان بود.

حجت الاسلام هاشمی نژاد بیان کرد: رهبر انقلاب یکی از رموز پیروزی بر دشمن را ایستادگی و مقاومت می‌دانند، اصلی که در این چهل سال با ایستادگی و مقاومت دشمن را شکست داده‌ایم و نباید عقب نشینی کنیم، چرا که هر جا یک قدم عقب نشینی کنیم، دشمن چند قدم پیشروی می‌کند.

وی با بیان اینکه ایستادگی باعث شکست دشمن می‌شود، افزود: جبهه حق و باطل همیشه حضور دارد، بنابراین مهم این است که بصیرت لازم داشته باشیم و حق از باطل را تشخیص دهیم و در جبهه باطل قرار نگیریم و با یاد داشته باشیم که همیشه حق بر باطل پیروز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha