یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ر

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات اخیر تمام تلاششان را برای تعطیلی دانشگاه‌ها به کار گرفتند، گفت: دشمن با تعطیلی دانشگاه‌ها می‌خواهد از پیشرفت علم در این کشور جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعیدحسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) کاشان، ضمن قدردانی از حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در روستای پنداس به منظور بازنمایی هویت روستا، اظهار داشت: خواهران روستا حیاء و عفتی که دارند به نسل بعدی منتقل نمایند.

نماینده ولی فیه در کاشان، افزود: مادر بزرگ‌ها در روستا علاوه بر روسری، پارچه‌ای را هم به پیشانی خود می‌بستند که حتی یک تارموی آنها در معرض دید نامحرم قرار نگیرد و قسمت کمر را نیز با چادر می‌بستند تا جلو بدن کاملا پوشیده باشد.

وی با بیان اینکه پدران روستا در دوران قدیم اذان صبح که خوانده می‌شد برای کار به بیرون می‌رفتند و غروب موقع اذان مغرب به منزل بر می‌گشتند، خطاب به پدر بزرگ‌های روستا، گفت: سخت کوشی دوران زندگی خود را به فرزندانتان یاد دهید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه نسل جدید باید سبک زندگی پدر بزرگان خود را الگو قرار دهند، گفت: حیاء، عفت، سخت کوشی و جدیت را به نسل جدید باید منتقل کنیم.

وی به تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تُن محصول کشاورزی در بخش‌های گلخانه و زراعی و باغداری کشور بر اساس گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی اشاره و تصریح کرد: ۸ محصول زراعی و ۱۶ محصول باغی در ردیف ده کشور برتر تولید کننده دنیا قرار دارد.

امام جمعه کاشان، ضمن گرامی داشت سالگرد مرحوم سید مصطفی خمینی(ره) و مهدوی گفت: امام خمینی(ره) علیرغم اینکه حاج آقا مصطفی را خیلی دوست داشتند، ولی در مقابله با دشمن نهایت استقامت را به خرج دادند.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار یک دختر خانم کاشانی به نام زهرا احتشام، مطالب بسیار ارزنده‌ای را در رابطه با مسئله فرهنگی پیشنهاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان فرمودند نخبه کسی است که استعداد خدادادی و تلاش و همت دارد و از خدای متعال مدد بیشتر را می‌گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما از نخبه‌ها انتظار داریم که ظرفیت کشور و دشمن را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه دشمنان در اغتشاشات تمام تلاششان را برای تعطیلی دانشگاه‌ها به کار گرفتند، یادآور شد: دشمن با تعطیلی دانشگاه‌ها می‌خواهد از پیشرفت علم در این کشور جلوگیری کند.

وی به سیلی محکمی که سپاه در اقلیم کردستان عراق به منافقان زد اشاره کرد و افزود: سپاه با موشک باران اقلیم کردستان عراق باعث شد تا آمریکا و اسرائیل از توطئه‌ای که در ارمنستان می‌خواستند انجام بدهند، عقب نشینی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha