دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه ائمه جمعه مطالبه‌گر جدی خواسته‌های مردم هستند، گفت: مشکلات معیشتی مردم، دغدغه ائمه جمعه است و آن جوانی که گرفتاری دارد و در سختی زندگی می‌کند، این گرفتاری، گرفتاری ما هم هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه اسدآباد، با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های حجت الاسلام حسینی مجد، اظهار داشت: حجت الاسلام حسینی مجد در مدت زمان حضور خود در اسدآباد ارتباط خوبی با مردم منطقه داشت که لازم است این نوع رفتار بازهم استمرار داشته باشد.

وی با تقدیر از خدمات نیروی انتظامی، بسیج و سپاه، خصوصا در ایام گذشته برای ایجاد امنیت در کشور، یادآور شد: امنیت، یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که باید قدردان آن باشیم و بدانیم امنیت امروز کشور، یک مسئله اتفاقی نیست و حاصل تلاش‌های شبانه روزی است که متولیان آن در کشور شبانه‌روز در تلاش هستند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه دشمن برای بر هم زدن این امنیت هر لحظه در حال تلاش و برنامه ریزی است، گفت: در سال‌های گذشته با راه‌اندازی جنگ و سپس طراحی داعش و امروز نیز با سو استفاده از برخی مشکلات و ضعف‌ها به دنبال تحقق نقشه شوم خود است.

وی از اساسی‌ترین وظایف مسئولان را حل مشکلات مردم عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مسائل جدی است که باید به آن به صورت ویژه و فارغ از اختلافات سیاسی توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر منطقه است، اظهار داشت: این موضوع یعنی کار فرهنگی در هر منطقه، باید مدیریتش توسط نماز جمعه و امام جمعه راهبری شود.

وی افزود: در عرصه مسائل فرهنگی لازم است تا همه متولیان فرهنگ، با امام جمعه همکاری و همراهی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یکی از نقاط قوت کشور را نسل جوان و جوانان دهه هشتادی و نودی دانست و گفت: جوانان ما سرمایه‌های کشور هستند و لذا دشمن بر روی آنها در حال سرمایه‌گذاری است، بنابراین نیاز است تا همه متولیان و مسئولان مراقب این ظرفیت عظیم انسانی و سرمایه بزرگ باشند.

وی با گلایه از وجود برخی خلاها در عرصه فرهنگ، مطرح کرد: امام جمعه متولی فرهنگ است، اما این متولی بودجه‌ای ندارد، بنابراین لازم است تا دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی با امام جمعه برای موفقیت در عرصه فرهنگ همکاری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان تصریح کرد: از مظلوم‌ترین اقشار در جامعه روحانیت است و در این بین به صورت خاص، ائمه جمعه هستند که هیچ گونه امکاناتی برای فعالیت‌های فرهنگی در اختیار ندارند.

وی تأکید کرد: بنده شهادت می‌دهم که غالب ائمه جمعه ما همیشه دغدغه مشکلات مردم را دارند و در جلسات با مسئولان به صورت خصوصی و یا عمومی مشکلات و خواسته‌های مردمی را مطرح و پیگیر رفع آن هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ائمه جمعه مطالبه‌گر جدی خواسته‌های مردم هستند، یادآور شد: مشکلات معیشتی مردم، دغدغه ائمه جمعه است و آن جوانی که گرفتاری دارد و در سختی زندگی می‌کند، این گرفتاری، گرفتاری ما هم هست و لذا باید گفت ائمه جمعه مشکلات مردم را مشکلات خودشان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه متولی حل مشکلات اقتصادی، ائمه جمعه نیستند، گفت: وظیفه ما مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکل از مسئولان است که باید حرف مردم شنیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه ائمه جمعه برای رفع مشکلات مردم، کمک دولت هستند، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به آسانی به دست نیامده و باید بدانیم که کشور امروز امانت شهدا است.

وی با بیان اینکه دشمن عزت و استقلال کشور را هدف گرفته است، یادآور شد: باید در این میدان مراقب باشیم و بدانیم که هزاران شهید و جانباز تقدیم این انقلاب شده تا به این استقلال دست پیدا کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز تنها کشوری که در مقابل مستکبران ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این عزت جمهوری اسلامی است که رئیس جمهور آن با قدرت از سیاست‌های دو گانه غرب و مستکبران در داخل خاک آنها سخن می‌گوید.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز با مشکلاتی در کشور روبرو هستیم، خاطر نشان کرد: راه حل تمام مشکلات، برگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، مردم برای نبود تبعیض، فساد و نبودن آقازاده‌ها انقلاب کردند و لذا امروز باید در مسیر این آرمان‌ها که همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است حرکت کنیم.

در این مراسم با تقدیر از اقدامات حجت الاسلام حسینی‌مجد، حجت الاسلام موحدی به عنوان امام جمعه اسدآباد معرفی شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha