یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1050132
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: هیچ درآمدی جز معلمی ندارم و این افتخار من است؛ معلمان هم توقعاتی دارند که باید رسیدگی شود و پیگیری می‌کنیم اما این مطالبات بهانه نمی شود که ما کارهای ضد ارزشی را منع نکنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام ظهر امروز در مراسم گرامی داشت یاد و خاطره طلبه شهید هادی عرفانی نیا که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم با یازده قسم می فرماید که اگر کسی تزکیه کند، نفس خود را به فلاح می رساند، گفت: فلاح به معنای آن است که انسان به مقامی می‌رسد که هرچه می خواهد می شود.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری کسی که تزکیه نکند نامراد و ناکام می شود و از زندگی خود بهره ای نمی برد، از این رو تزکیه به معنای تربیت و رشد است اگر از این دور شدیم تنزل پیدا می کنیم.

وی رشد دادن را یکی از رسالت های مهم معلم برشمرد و خطاب به معلمان خاطرنشان کرد: اگر تزکیه نکنید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی صورت می گیرد.

امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش مملو از انسان های ارزشی مانند شهید عرفان نیا است، مطرح کرد: شهید عرفانی نیا پای اسلام و تربیت نسل جدید ایستاد، این افتخاری است که در جامعه معلمانی مانند شهید عرفانی نیا بسیار است.

وی مملکت امام زمان(عج) را مملکت خوبان دانست و در واکنش به تجمع برلین، اظهار داشت: در تجمع برلین یک زن نیمه برهنه را آوردند و می گویند همجنس گرایی را باید آزاد کرد. مسئله این است که اگر فردی اهل تزکیه باشد و پیرو دیدگاه متعالی انسانی و دینی، چه نگاهی به این تفکر زشت و ناپسند دارد؟

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: کار من معلمی است و رنج کار معلمی را با تمام وجود درک می کنم؛ هیچ درآمدی جز معلمی ندارم و این افتخار من است؛ معلمان هم توقعاتی دارند که باید رسیدگی شود و پیگیری می کنیم اما این مطالبات بهانه نمی شود که ما کارهای ضد ارزشی را منع نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در پایان عنوان کرد: با همه تحریم ها که علیه کشور و نظام مقدس اسلامی تدارک دیده اند، به آمریکایی ها، صهیونیست ها و انگلیسی ها با صدای بلند می گوییم که با تمام ضد ارزش های انسانی مخالفیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha