شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج گفت: احساس می‌کنیم به حوزه فرهنگی توجه زیادی نشده و به طور کلی مسائل فرهنگی مغفول مانده است، چرا نباید مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا شود و لازم است تا برای آسیب‌های اجتماعی بسیاری که همانند طلاق و خودکشی وجود دارد، فکری جدی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امروز در آیین رونمایی از سند مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از همه کسانی که در تهیه برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان تلاش کردند، به ویژه حوزه استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما استانی نوپا بوده و به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیار خوبی در آن انجام شده است، گفت: این استان مستحق حمایت‌های هرچه بیشتر دولت است، در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور در جبهه و بیشترین تعداد شهید به نسبت جمعیت و وسعت از آن استان ما بوده و در انتخابات‌ها و در دیگر صحنه‌ها و عرصه‌های ملی و مذهبی نیز استان ما از رتبه‌های یک تا سه کشور بوده است.

وی افزود: مردم خدمات انقلاب را هم به خوبی می‌بینند و قدردان آن هستند، اما عده‌ای در وسط میدان حرف‌هایی می‌زنند که اینها در مقابل نظام جمهوری اسلامی عددی نیستند و به قدری شجره طیبه انقلاب اسلامی ریشه دوانده که آن‌ها نمی‌توانند برای آن مشکل ایجاد کنند، زیرا مردم پای ارزش‌ها هستند و پاسدار دستاوردهای انقلاب می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اولویت همه مسائل کشور را فرهنگ دانستند، اما می‌بینیم که متاسفانه در میدان مسئولان کمتر کاری در این حوزه انجام می‌دهند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد، پول‌ها را در جاهای دیگر خرج می‌کنند و اگر چیزی باقی ماند، آن را برای فرهنگ می‌گذارند.

وی با بیان اینکه این نوع عملکرد یک اشتباه بزرگ است، مطرح کرد: خیلی جاها ساخت و ساز کردیم، اما این ساخت و سازها از بین رفتند، در حالی فرهنگ هیچگاه از بین نمی‌رود و نمی‌توان حتی با موشک و بمب اتم آن را از بین برد.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: احساس می‌کنیم به حوزه فرهنگی توجه زیادی نشده و به طور کلی مسائل فرهنگی مغفول مانده است، چرا نباید مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا شود و لازم است تا برای آسیب‌های اجتماعی بسیاری که همانند طلاق و خودکشی وجود دارد، فکری جدی کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی موجود را با هزینه درست می‌توان انجام داد، خاطر نشان کرد: باید مناسب و با اهداف انقلاب هزینه فرهنگی کنیم، که در این مسیر لازم است تا جهانی فکر و عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha