جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1050133
۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ فلسفه بافی‌هایی که در مقابل تئوری تفکیک جنسیتی دانشگاه ها مثل ضرورت آشنا شدن دختر و پسر با روحیات جنس مخالف! و یا بهانه تراشی هایی مثل عدم امکان اجرای جداسازی دانشگاه ها! که از سوی برخی از مسئولان ارائه می شود هیچ کدام در مقابل حکم خدا و تجربه هایی که در جهان امروز به دست ما رسیده قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، رفتار هیجانی، خشن و نامعقول این روزهای بعضی از دانشجویان در برخی از دانشگاه های کشور بیش از اینکه ناشی از شبهات اعتقادی و یا اعتراضات سیاسی باشد ناشی از تحریکات جنسی است که نه تنها در مقابل مسئولان دانشگاه بلکه در مقابل خدا و دین خدا آنها را به طغیان و سرکشی واداشته است.

این رفتار اقلیت دانشجویان تحریک شده برای کارشناسان امور اجتماعی و روانشناسی کاملا طبیعی است که سال ها پیش نسبت به آن هشدار داده شده بود اما مورد بی توجهی قرار گرفته بود. بی ادبی های شرم آور این روزها در دانشگاه های کشور اگرچه رویداد عجیبی است اما با توجه به شرایط حاکم بر فرهنگ جامعه غیر قابل پیشبینی نیست و اتفاقا باید به اکثریت دانشجویان نجیب و با حیایی که در این فضاهای کاملا محرّک، متانت و عقلانیت خود را حفظ کرده اند و تحت تاثیر غلیان و هیجان جنسی قرار نگرفته اند آفرین گفت.

با توجه به حکمت خدای متعال در خلق غریزه جنسی واضح است که ارتباطات غیرمتعارف دختر و پسر و قرار گرفتن آنها در کلاس درس و دیگر فضاهای دانشگاهی، آن هم در اوج نیاز به جنس مخالف، سبب طغیان این غریزه می شود مگر اینکه یا اسباب اطفاء صحیح این نیاز که همان ازدواج است فراهم شود و یا اگر ازدواج مقدور نباشد برای کنترل آن و جلوگیری از آسیب جوانان طرح جامع و دوراندیشانه ای ارائه شود. اما اینکه راه حل را همباشی بی ضابطه دختر و پسر بدانیم مانند آنچه که در غرب بدون رعایت چارچوب های شرعی و هنجارهای عرفی وجود دارد، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه افسردگی، اضطراب، روان پریشی مزمن، عدم تمرکز و عقده های فروخفته در بین نسل جوان را بیشتر می کند و در این میان بیشترین آسیب را دختران جوان می بینند، به همین دلیل خدای متعال به منظور ایجاد آرامش پایدار انسان، در ارتباط مردان و زنان نامحرم مرزهایی را در نظر گرفته است که اگرچه محدود ساز است اما ارمغان آرامش بخش آن، جامعه را به سوی سعادت و سلامت پیش می برد همان مرزهایی که امروز با برنامه دشمن و غفلت نخبگان و مسئولان در حال شکسته شدن است.

دیگر چه اتفاقی در دانشگاه های ما که توقع می رود محل تولید علم و صنعت و تربیت فرهیختگان جامعه باشد باید بیفتد که مسئولان به فکر بیفتند و این وضعیت اسف بار را سامانی بدهند؟

درست است که مردم و مسئولان باید به سمت فرهنگ سازی ازدواج به هنگام در جامعه، تسهیل امر ازدواج، اشتغال آفرینی برای جوانان، سالم سازی فضای مجازی و ده ها کار نرم افزاری در زمینه فرهنگ اجتماعی حرکت کنند اما این نیز واضح است که باید در کنار اینها گام های دیگری نیز برداشته شود که یکی از آنها، جداسازی جنسیتی فضای دانشگاه های کشور است تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها امروز یک ضرورت است که علاوه بر سالم سازی فضای اخلاقی در جامعه، به رشد علمی و مهارتی دانشگاه ها نیز کمک خواهد کرد. طبق برخی نقل ها پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دستور جداسازی درب ورودی مردان و زنان در مسجد النبی را دادند اما از این هم بگذریم توجه به تجربیات برخی از دانشگاه های داخلی و خارجی مثل دانشگاه علامه طباطبایی در سال های گذشته می تواند در جرأ‌ت‌ورزی نسبت به اقدام انقلابی در دانشگاه ها پیش روی ما قرار بگیرد.

فلسفه بافی هایی که در مقابل تئوری تفکیک جنسیتی دانشگاه ها مثل ضرورت آشنا شدن دختر و پسر با روحیات جنس مخالف!!! و یا بهانه تراشی هایی مثل عدم امکان اجرایی جداسازی دانشگاه ها!!! که از سوی برخی از مسئولان ارائه می شود هیچ کدام در مقابل حکم خدا و تجربه هایی که در جهان امروز به دست ما رسیده قابل قبول نیست.

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha