جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس سازمان همکاری اسلامی

حوزه/ شیخ حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جریان سفر رسمی خود به کشور روسیه با جمعی از مسئولان کشوری و دینی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در قالب هیئتی بلند مرتبه از این سازمان، به کشور روسیه سفر کرد و در جریان این سفر با جمعی از مسئولان این کشور از جمله خانم والنتینا ماتونیکو رئیس شورای فدراسیون روسیه دیدار و تبادل نظر کرد.

در این دیدار که در مقر اصلی شورای فدراسیون روسیه در شهر موسکو برگزار شد طرفین در مورد مسائل مهم و مورد علاقه همچون امنیت غذایی در آفریقا و مسئله توانمند سازی زنان بحث و گفتگو کردند.

شیخ حسین طاها در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت مسئله توانمند سازی زنان در جهان و به ویژه در قاره آفریقا این مسئله را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در این جوامع برشمرد.

لازم به ذکر است، حسین ابراهیم طه، نامزد چاد طی رای‌گیری در چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیجر به عنوان دبیر کل جدید این سازمان انتخاب شد و پس از یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی که ماموریتش در نوامبر سال ۲۰۲۱ به پایان رسید، این وظیفه را برعهده گرفت.

وی در سال ۱۹۵۱ در شهر ابشی چاد به دنیا آمد و مقاطع ابتدایی و متوسطه تحصیلی را در چاد به اتمام رسانده و برای مقطع کارشناسی نیز در سال ۱۹۷۲ وارد مؤسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس شد. وی علاوه بر ماموریت‌های سفیر و مشاور، در سال ۲۰۱۷ به عنوان وزیر امور خارجه و همکاری بین‌المللی چاد انتخاب و در سال ۲۰۱۹ به سمت مشاور رئیس جمهور منصوب شد.

توانمندسازی زنان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

توانمندسازی زنان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

توانمندسازی زنان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

توانمندسازی زنان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha