شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید احمد قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: بعد از شکست های متعدد آمریکا، دشمن جنگ ترکیبی را علیه ایران شدت بخشید و با ایجاد شبکه ها و کانال‌های مجازی و سپردن آن ها به ایادی و مزدوران خود، تلاش کرد حرکت پرشتاب ملت ایران اسلامی را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید احمد قره باغی امروز در نشست تبیینی مجموعه جهادگران فاطمی ارومیه، که به صورت مجازی و به مناسبت فاجعه هتک حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام برگزار شد، به توطئه های دشمنان ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران مربوط به امروز و حوادث اخیر نمی شود و مطالعه تاریخ ۲۰۰ ساله ایران عزیز و قتل‌عام میلیون ها ایرانی در دوره های قاجار، پهلوی و رژیم ستم شاهی و بعد از انقلاب به خوبی نشان می دهد غرب و در رأس آن آمریکا و انگلیس دشمنی دیرینه با ملت ایران دارند که این دشمنی بعد از انقلاب علنی تر شده است.

قتل عام ۹ میلیون ایرانی به دست انگلیس

وی اضافه کرد: هنوز مردم ایران فاجعه قتل عام ۹ میلیون ایرانی که حدود نیمی از مردم کشور را تشکیل می دادند به دست انگلیس را فراموش نکرده اند.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران عنوان داشت: ایران با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی اول، بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و در حدود نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای بزرگ و استعمارگر آن دوران شدند و اسناد این قتل‌عام همچنان در ردیف اسناد طبقه‌بندی شده و سرّی انگلستان قرار دارد و این کشور هنوز هم از انتشار آن ها ممانعت می کند.

در زمان شاه ایران مورد چپاول آمریکا و انگلیس قرار گرفت

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی که وابسته کامل به آمریکا و انگلیس بود، این دو کشور ایران را مورد چپاول قرار دادند و برای حضورشان در ایران حق توحّش می گرفتند و کار به جایی رسید که پا را فراتر از گلیم خود نهادند و دست به تصویب کاپیتولاسیونی زدند که طبق آن سگ آمریکایی نزد از یک مرد شریف ایرانی با ارزش تر بود و اگر یک افسر آمریکایی به سرلشکر ایران تعرض می کرد کسی حق محاکمه آن را نداشت.

حجت الاسلام قره باغی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمام منافع انگلیس، آمریکا و غرب در ایران از بین رفت و آن ها چاره ای جز علنی کردن دشمنی با ملت ایران ندیدند و لذا دست به ترور بزرگان انقلاب، وزرا، رئیس جمهور، دانشمندان و مردم ایران زدند که از این هم نتیجه عائدشان نشد و جنگ تحمیلی را با تحریک صدام بر علیه ملت ایران شروع کردند.

وی گفت: در جنگ تحمیلی با وجود همه دشمنی هایی که وجود داشت و ایران را از هر بُعدی محاصره کرده بودند، ملت ایران با قدرت ایمان خود، توانست در مقابل آن ها قامت افراشته کرده و به پیروزی برسد و این پیچ تاریخی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: بعد از جنگ تحمیلی که دشمن از موفقیت ایران اسلامی عصبانی بود تحریم های بیشتری را وضع کرده و با حمایت از برخی شخصیت های خودباخته سیاسی تلاش کرد تا مسیر و حرکت انقلاب را با فعالیت های نرم از ریل خارج کند که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب، شکست خورد.

دشمن در طول چهل سال بارها از انقلاب اسلامی سیلی خورده است

وی افزود: حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، اقتصادی، سیاسی و میادین ورزشی هر روز بیشتر می شد و دیگر کشورهای اسلامی و منطقه ای را به الگوگیری از ملت ایران واردار می کرد تا آن ها بتوانند استقلال و حق حاکمیت خویش را دریابند و لذا دشمن با وارد کردن جنگ به منطقه، خواست جلوی این حرکت را بگیرد که باز هم مفتضحانه شکست خورد.

حجت الاسلام قره باغی عنوان کرد: بکارگیری گروه های تروریستی و تکفیری و کشاندن جنگ به داخل ایران از طریق نزاع های قومی و مذهبی دیگر نقشه دشمن بود که بیش از ۲۰ سال روی آن کار کرده بودند و به گفته خودشان بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کردند اما از مقاومت منطقه و انقلاب اسلامی شکست خوردند و مجبور شدند به صورت مفتضحانه و بدون هیچ دستاوردی خاورمیانه را ترک کنند.

جنگ ترکیبی دشمن برای متوقف کردن حرکت پرشتاب علمی کشور

وی ادامه داد: بعد از شکست های متعدد غرب و در راس آن آمریکا، دشمن جنگ ترکیبی و تمام عیار اقتصادی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی و نظامی را علیه ایران شدت بخشید و در این راه با ایجاد شبکه های مجازی و کانال‌های خارج از مرز و سپردن آن ها به ایادی و مزدوران خود، تلاش کرد حرکت پرشتاب ملت ایران اسلامی را متوقف کند که نتیجه ای برای غرب حاصل نشد.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران گفت: بعد از روی کار آمدن دولت انقلابی اخیر تلاش دولت در جهت بستن شاهراه‌های نفوذ، تقویت باورهای ملی، تشدید حرکت های علمی کشور و تجدید قدرت اقتصادی و نظامی و دفاعی امنیتی کشور، دشمن بیش از پیش احساس خطر کرد و آخرین تیر خود را علیه انقلاب اسلامی که عبارت از انقلاب جنسی است، به کار گرفت و در این جنگ نیز از ظرفیت برخی چهره های مشهور ورزشی، سیاسی و هنری خودباخته و خود فروخته استفاده کرد.

اسم مهسا امینی رمز شورش و هتک حرمت مقدسات بود

وی ادامه داد: درگذشت یک زن بهانه ای بود تا دشمن نقشه های طراحی شده اش را به میدان عمل بیاورد و علیه انقلاب به کار گیرد و نوجوانان و جوانانی را که از سالها قبل با بازی های رایانه ای و فیلم های هالیوودی بذر خشونت و شهوت را در آن‌ها کاشته بود به میدان آورد و اقدام به سر دادن شعارهای هنجار شکنانه کنند؛ آن ها پیش بینی می کردند نهایت تا چند هفته کار نظام ساخته است اما آنچه که نتیجه داد خلاف آن چیزی بود که دشمن برآورد کرده بود.

حجت الاسلام قره باغی تصریح کرد: نکته‌ی بسیار مهم در فاجعه‌ی اخیر حرم شاهچراغ علیه‌السلام، همزمانی اقدام داعش با چهلم خانم مهسا امینی است؛ خانمی که هم نامش اسم رمز شورش شد و هم چهلمش اسم رمز هتک حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام عنوان یافت.

جوانان فریب خورده از حمله تروریستی شاهچراغ عبرت بگیرند

وی گفت: برخی جوانان و دانشجویانی فریب دشمن را خوردند و با تعرض به دانشگاه و استفاده از ادبیات غیر دانشجویی به حیثیت دانشجو لطمه وارد کردند، لازم است بدانند همه این ها نقشه های گروه های تروریستی و تکفیری دست‌ساز آمریکا برای ایجاد ناامنی در کشور است.

عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران عنوان کرد: قطعا ضعف‌ها و کمبودها در کشور وجود دارد و اعتراض به آن ها لازم است، اما هر اقدامی، قواعد و قوانینی دارد و همان‌گونه که بازنشستگان و فرهنگیان تجمع کردند و اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند، لازم است جوانان هوشیار و مردم عزیز در چنین مواقعی هوشیارانه عمل کنند و در بازی دشمن گرفتار نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha