پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نامی رئیس سازمان مدیریت بحران

حوزه/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: یک ساختمان ۵۲ طبقه در نیمه شبی فرو ریخت و کشته‌های زیادی روی دست آمریکا گذاشت که رسانه‌ها به چند خبر کوتاه از آن بسنده کردند اما در ماجرای متروپل همه رسانه‌هایشان سه شیفت اخبار ایران را منتشر کرده و متروپل را به صدر اخبار آورده بودند که نشان دهنده رویکرد دو گانه غرب در بحران‌ها و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به همراه مدیران کل سازمان مدیریت بحران ۳۱ استان کشور امروز با حضور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت با آیت الله سیدمحمد سعیدی دیدار کردند.

نامی در این دیدار با بیان اینکه رویکرد سازمان مدیریت بحران بر پیشگیری است، اظهار کرد: ما ۵۶ مورد بحران داریم که در کشور ما رخ داده که مهمترین آنها سیل، زلزله، آتش سوزی، ریزگرد، سرمازدگی و خشکسالی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز ما روی سیل، زلزله، آتش سوزی و ریزگرد است، گفت: ریزگردها منشأ داخلی و خارجی دارد ولی ما عموما از کانون‌های ریزگرد در کشور عراق آسیب پذیر هستیم و آسیب های مخربی بر اقتصاد ما دارد زیرا کشاورزی را از بین می برد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بحران آب در کشور ابراز کرد: در مورد کم آبی که امسال داریم ما از اردیبهشت ماه نامه زدیم که باید در مدارس و خانواده ها فرهنگ سازی شود زیرا منابع آبی محدود است و ظرفیت سدهای ما نیز کاهش یافته است و نیاز به لایروبی دارد.

وی با بیان اینکه کینه دشمن به ما باعث می شود از بحران ها استفاده کند تا به ما ضربه بزند، افزود: با اینکه ما در سیل با عظمت دو سال قبل نسبت به برخی کشورهای غربی که سیل مشابهی داشتند کشته و مفقودی کمتری دادیم ولی رسانه های وابسته به غرب اخبار کشور ما را ضریب می دادند و از کنار اخبار سایر کشورها گذر می کردند.

نامی افزود: یک ساختمان ۵۲ طبقه در نیمه شبی فرو ریخت و کشته‌های زیادی روی دست آمریکا گذاشت که رسانه‌ها به چند خبر کوتاه از آن بسنده کردند اما در ماجرای متروپل همه رسانه‌هایشان سه شیفت اخبار ایران را منتشر کرده و متروپل را به صدر اخبار آورده بودند که نشان دهنده رویکرد دو گانه غرب در بحران‌ها و بزرگ‌نمایی مشکلات ایران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha