دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه اصلاندوز

حوزه/ حجت الاسلام جعفرزاده گفت: جنایت تروریستی شیراز چهره واقعی دشمنان جانی را به تصویر کشید و غمی فراموش نشدنی در دل مومنان ایجاد کرد.

به گزراش خبرنگاری خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک و تسلیت شهادت هم وطنانمان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و محکومیت این حادثه دلخراش اظهار داشت: این حادثه تلخ و غم بار را خدمت مردم عزیز تسلیت عرض می کنیم. قلب همه انسان های آزاده با دیدن چنین اقداماتی به درد می آید و چهره واقعی دشمنان و بدخواهان ملت ایران آشکار می شود.

وی ادامه داد: مردم از دستگاه های قضایی و امنیتی انتظار دارند تا سریعاً عاملان و آمران این اتفاق غم آلود به سزای عمل خود رسیده و چنان پاسخی دریافت کنند تا دیگر هرگز حتی به فکر چنین خبط هایی نیفتند. این جنایت چهره واقعی دشمنان جانی را به تصویر کشید و غمی فراموش نشدنی در دل مومنان ایجاد کرد اما باید بدانیم که قداست خون شهدای ما همیشه سبب بی آبرویی معاندان شده است این بار نیز به طور قطع چنین خواهد بود.

خطیب جمعه اصلاندوز در ادامه ضمن گرامی داشت روز پدافند غیر عامل به تبیین مفاهیم مرتبط با پدافند غیر عامل پرداخت و پدافند غیر عامل را اصلی مهم در جهت افزایش قدرت بازدارندگی و کاهش احتمال آسیب پذیری عنوان کرد و افزود: پدافند غیر عامل بایستی در جهت تهدیدات جدید دشمنان ورود جدی داشته باشند به خصوص تهدیداتی که از جنگ های ادراکی ناشی می شود تهدیداتی که با حوزه های سایبری در صدد ورود به اندیشه های فرزندان این مرز و بوم حتی در سطح مدارس هستند و سازمان های ما نیز باید به صورت راهبردی و کارکردی برنامه ریزی های دقیقی در این زمینه داشته باشند.

جعفرزاده ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و تبریک روز دانش آموز تصریح کرد: ۱۳ آبان یکی از ایام الله های این انقلاب است و خاطره این روز عزیز هیچ گاه از خاطرات فراموش نخواهد شد. امروز دشمنان تمام انرژی خود را معطوف به ایجاد تشویش ذهنی در میان دانش آموزان و نوجوانان کرده اند اما ما همچنان یک خانواده ایم و فرزندان عزیزمان که گاهی سوالات و ابهاماتی در ذهنشان ایجاد شده را رها نخواهیم کرد مگر می شود خانواده ای که تمام امیدشان به عزت ، سربلندی ، شکوه و خوشبختی فرزندانشان هست بتوانند از آنها دل بکنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیار جای خوشبختی است که دانش آموزان ما نسبت به مسائل روز پیگیر هستند، زیرا این امر نشانگر پویا و سرزنده بودن جامعه ما است گفت: دانش آموزان ظرفیت ها و سرمایه های انسانی این کشور هستند. برخی ضعف هایی در بعضی از حوزه های کشور وجود دارد به عنوان مثال اقتصاد ما به واسطه سوء مدیریت ها بیمار شده است و برای فرزندان عزیز ما ایجاد ابهام کرده است. مسئولان به صورت ویژه در حوزه های بصیرتی انرژی مضاعفی برای روشنگری عملکردهای صورت گرفته و موانع پیش رو بگذارند.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به ادعای غربی ها مبنی بر ارسال پهپاد های ایرانی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین خاطرنشان کرد: این ادعا به هیچ وجه یک سناریوی واهی نخ نما مثل باقی بهانه های اروپایی ها و آمریکایی ها برای سنگ اندازی و مانع تراشی بر سر راه مذاکرات است. مردم عزیز می دانند که به طور حتم ارسال سلاح علیه اوکراین جزو سیاست های جمهوری اسلامی نیست اما چرایی طرح شدن این موضوع لازم است تشریح شود.

وی در خاتمه ادامه داد: علت فضاسازی های غربی ها در رابطه با ادعای کاملا دروغ ارسال پهپاد به روسیه علیه اوکراین، بهانه تراشی برای وضع تحریم ها و تحت تاثیر قرار دادن و اخذ امتیازات بیشتر در جریان مذاکرات است. ساده ترین گواه این مدعا این است که هیچ گونه سند و مدرکی برای صحت ادعای خویش ندارند؛ غربی ها با این اتهام زنی ها به دنبال به دنبال زیاده خواهی در مذاکرات هستند و در تلاشند عدم اجرای تعهدات برجامی را با فضاسازی های رسانه ای پنهان کرده و از جایگاه متهم خارج و در جایگاه مدعی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha