سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تشییع حادثه تروریستی شیراز در مشهد

خیابان های منتهی به حرم مطهر خورشید هشتم مملو از جمعیت سوگواری است که با در دست داشتن تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در عزای مظلومیت شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) گریانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) پس از تشییع به یاد ماندنی در شیراز، عصر امروز ۷ آبان ۱۴۰۱ با استقبال استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و ... از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد وارد مشهد شدند تا گرداگرد حرم نورانی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) طواف داده شوند و برای آخرین بار آقا و مولای خود را با کفن های خونین زیارت کنند.

بیشتر بخوانید:

خروش شیرازی‌ها در روز خونخواهی شهدای حرم + فیلم و عکس

استقبال از پیکرهای مطهر شهدا در فرودگاه مشهد

دریای جمعیت سوگوار

مراسم تشییع پیکرهای ۱۱ شهید از شهدای حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی(ع) شیراز با صلوات خاصه امام رضا(ع) و پخش سرود ملی، و حضور باشکوه و گسترده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از میدان بسیج مشهد به سمت حرم مطهر امام رضوی آغاز شد.

خیابان های منتهی به حرم مطهر امام رئوف مملو از جمعیت سوگواری است که با در دست داشتن تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در عزای مظلومیت شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) گریانند و آمده اند تا به آقا و مولای خود علی بن موسی الرضا(ع) تسلیت بگویند.

در طول مسیر تشییع مردم عزادار با نوای «یا حسین(ع)» و سردادن شعارهای «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «الله اکبر»، «لبیک یا حسین»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آشوبگر» بر ادامه راه شهدا و صیانت از انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

فیلم حضور متفاوت مردم مشهد در تشییع شهدای شیراز

مردم سوگوار و انقلابی مشهدالرضا(ع) با روشن کردن نور تلفن های همراه خود جلوه ای خاص به مراسم تشییع ۱۱ لاله خونین حرم شاهچراغ(ع) بخشیده اند.

پیکرهای شهدا پس از طی مسیر تشییع، با استقبال خادمین بارگاه ملکوتی خورشید هشتم وارد صحن جامع رضوی شدند تا پس از نماز جماعت مغرب و عشاء مراسم اقامه نماز میت و وداع با لاله های خونین برگزار شود.

اقامه نماز بر پیکرهای شهدای عزیز

آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نماز میت را بر پیکرهای مطهر شهدای حرم حضرت احمدبن موسی(ع) اقامه کرد.

دریای جمعیت در مشهد جاری شد | میزبانی مولا از لاله‌های خونین شیراز + فیلم و عکس

هم اکنون مردم عزادار در حرم خورشید هشتم با نوحه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت و چشمانی اشکبار و گریان در حال وداع با شهدای عزیز هستند.

اسامی شهدای میهمان امام رئوف:

۱. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمهئی

۲. امید خوب فرزند هوشنگ اهل بهمهئی

۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز

۴. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز

۵. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز

۶. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز

۷. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان

۸. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا

۹. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان

۱۰. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز

۱۱. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت

دریای جمعیت در مشهد جاری شد | میزبانی مولا از لاله‌های خونین شیراز + فیلم و عکس

پس از برگزاری آیین وداع با شهدا در بارگاه ملکوتی رضوی، پیکرهای مطهر به زادگاهشان منتقل می‌شوند. پیکر ۶ شهید هم به شیراز منتقل خواهد شد تا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در خانه ابدی به خاک سپرده شوند.

پیکرهای پاک شهیدان سیدفریدالدین معصومی و احسان مرادی هم پیش از این به تهران و همدان منتقل شده بود.

فیلم | سنگ تمام مشهدی های برای شهدای شیراز

گزارش خبری: علی علی زاده

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha