شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تشییع پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی شیراز

خیابان های منتهی به مسیر تشییع پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی شیراز مملو از جمعیت عزاداری است که آمده‌اند بگویند «ملت ایران ملت جهاد و شهادت است».

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد بن موسی (ع) امروز هفتم آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹ صبح با حضور مردم، مسئولان لشکری و کشوری، ‌خانواده شهدا،‌ ایثارگران و جانبازان و... از میدان امام حسین(ع) شیراز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با حضور مردم آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) | تاکنون ۱۵ شهید و ۲۱ زخمی + فیلم و عکس

خیابان های منتهی به مسیر تشییع پیکرهای مطهر شهدا مملو از جمعیت عزاداری است که آمده اند بگویند «راه شهدا با قدرت ادامه دارد و ملت ایرام ملت جهاد و شهادت است».

فیلم خروش شیرازی‌ها در روز خونخواهی شهدای حرم

عزاداری پرشور مردم و هیئات مذهبی

جمعیت انبوهی از مردم شیراز با چشمان گریان برای بدرقه شهدای حرم در مسیر تشییع قرار دارند و هم‌اکنون خیابان های منتهی به حرم شاهچراغ(ع) صحن های حرم مطهر مملو از مردم سوگوار است.

هیئات عزاداری شهر شیراز هم با برپایی دسته‌جات عزاداری، به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حرکت هستند تا در عزای شهدای مظلوم حرم سوگواری کنند و اشک ماتم بریزند.

فیلم شکوه حضور مردم در تشییع شهدای حرم

اسامی شهدایی که پیکرهای پاک آنها در حال تشییع است:

۱. هوشنگ خوب فرزند خداداد اهل بهمهئی

۲. امید خوب فرزند هوشنگ اهل بهمهئی

۳. علیرضا سرایداران فرزند محمد حسن اهل شیراز

۴. آرشام سرایداران فرزند علیرضا اهل شیراز

۵. زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان اهل شیراز

۶. مجتبی ندیمی فرزند مصطفی اهل شیراز

۷. حسن علی پورعیسی فرزند محمداسمعیل اهل گیلان

۸. بهادر آزادی شیری فرزند علی همت اهل فسا

۹. علی اصغر لری گوئینی فرزند عباس اهل سیرجان

۱۰. محمدرضا کشاورز فرزند مهدی اهل شیراز

۱۱. محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی اهل مرودشت

پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید از شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، پیکرهای مطهر شهدا با رضایت خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی تشییع و بدرقه شوند.

پیکرهای مطهر شهدا پس از تشییع در شیراز و مشهد به زادگاهشان منتقل می‌شوند. پیکر ۶ شهید هم به شیراز منتقل می‌شود تا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در خانه ابدی به خاک سپرده شوند.

پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی هم پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده اند.

فیلم اعلام وفاداری مردم شیراز به شهدای حرم

امشب؛ بزرگداشت شهدا در حرم شاهچراغ (ع)

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) امشب همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) همراه با سخنرانی و عزاداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

گزارش خبری: علی علیزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha