چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1051069
۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
تصاویر/ افتتاح خانه هلال حوزه علمیه گیلان

حوزه/ خانه هلال حوزه علمیه گیلان در مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در افتتاحیه خانه هلال حوزه علمیه استان در مدرسه امیرالمومنین علی(علیه السلام ) رشت اظهار داشت: یکی ازدلایل موفقیت هلال احمر در کشور، مردمی بودن است و همیشه مورد اعتماد مردم است.

وی به با اشاره به آیات و روایات مرتبط با امدادگری و نجات جان انسان‌ها به ارزش و اهمیت امدادرسانی در مکتب اسلام پرداخت و گفت: تلاش در جهت کاهش درد و رنج مردم یک امر مقدس و الهی است.

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه حضور طلاب حوزه‌های علمیه در زمینه‌های خدمت رسانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، یک امر لازم و ارزشمند است، افزود: امیدواریم با افتتاح خانه هلال در مدرسه امیرالمومنین علی(علیه السلام) رشت شاهد رشد و ارتقای سطح آموزش امدادی طلاب و همچنین استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت طلاب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین علیپور ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار طلبه خواهر و برادر در حوزه‌های علمیه‌ استان گیلان در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰۰ نفر، دوره‌های مختلف هلال احمر را پشت سرگذاشته‌اند و در مواقع نیاز آماده‌ی کمک و امداد رسانی هستند.

حجت الاسلام امیر چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌ احمر استان نیز در این افتتاحیه گفت: پیوند وظایف کاری بین حوزه علمیه گیلان و جمعیت هلال احمر استان می‌تواند منشاء اقدامات اثر بخش در استان شود.

وی افزود: طلاب در بحران‌ها، ظرفیت‌های بی‌نظیری دارند و دلسوزانه به مردم خدمت گذاری می‌کنند، و بخشی از این‌ها را در خدمات رسانی طلاب در کرونا شاهد بودیم.

سیاوش غلامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر نیز در این افتتاحیه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سازمانی کارآمد است که برای قبل از وقوع حادثه، حین حادثه و پس از آن برنامه ریزی‌های منسجمی دارد که برای همه این مراحل آمادگی وجود دارد.

وی بیان کرد: در هلال احمر برای قبل از وقوع هر حادثه ای، آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات برای علاقه مندان از طریق خانه‌های هلال ارائه می‌شود.

غلامی یادآور شد: موقعیت مناسب مدرسه علمیه امیرالمومنین رشت(علیه السلام ) و نقش سازنده‌ی طلاب و روحانیت در مواقع بروز بحران و حوادث غیر مترقبه سبب شد تا خانه هلال مدرسه علمیه امیرالمومنین رشت (علیه السلام ) به عنوان یک پایگاه مهم امدادی، در محور ورودی مرکز استان راه اندازی شود.

لازم به ذکر است که با حکمی حجت الاسلام و المسلمین علیپور به عنوان رئیس خانه هلال حوزه علمیه استان گیلان انتخاب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha