سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: باید بپذیریم در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی برای نسل جوان کوتاهی کرده‌ایم و امروز باید آن را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با ابراز تأسف از افزایش آمار طلاق در روستاهای استان، اظهار داشت: این آمار قابل قبول نیست و لذا برای جلوگیری از آن نیازمند آموزش‌های پیش از ازدواج و در دوره دوم متوسطه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه‌های مرتبط همچون جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج نقش مهمی در کاهش آمار طلاق دارند، گفت: کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج فعلی، کافی نیست و باید محتوایی با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های متولی برای مخاطبان ارائه شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توجه به آموزش‌های پیش از ازدواج در دبیرستان بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: اگر با سند ۲۰۳۰ که با فرهنگ ما نامتناسب بود مخالفت کردیم، امروز باید سندی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تدوین شود.

وی تصریح کرد: البته در رابطه با الزامی کردن مشاوره پیش از ازدواج باید تفکر و تأمل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فضای روستا و سبک زندگی و تحکیم خانواده آن با شهر متفاوت است، اظهار داشت: وجود آمار فعلی طلاق در روستا بسیار خطرناک است.

وی با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ مشاوره خانواده در کشور هنوز جا نیافتاده و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: لازم است تا از همه ظرفیت‌های فرهنگی در عرصه تربیتی دانش آموزان و نسل جوان بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطر نشان کرد: باید بپذیریم در بسیاری از زمینه‌های فرهنگی برای نسل جوان کوتاهی کرده‌ایم و امروز باید آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این است که برخی از مکان‌های اضافی دستگاه‌ها رها شده و در اختیار جوانان قرار نمی‌گیرد، مطرح کرد: این مجموعه‌ها متعلق به مردم است و باید در اختیار جوانان قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه اگر مسئولان در میدان باشند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، یادآور شد: اگر مسئولان در بین دانش آموزان و نسل جوان حضور یابند و به شبهات پاسخ دهند، دغدغه نسل جوان نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تحقق جهاد تبیین یک ضرورت در جامعه است، خاطر نشان کرد: امروز باید واقعیت‌های جمهوری اسلامی و نظام اسلامی برای جوانان به درستی تبیین شود.

امام جمعه همدان وظیفه شرعی و قانونی مسئولان را مراقبت از نسل جوان عنوان کرد، مطرح کرد: این جوانان سرمایه‌های آینده کشور و همان نسلی هستند که سلام فرمانده را خوانده‌اند و باید برای آنها اقدامات لازم طراحی شود.

وی با تقدیر از اقدامات مرکز جامع تحکیم خانواده سایبان مهر در عرصه مشاوره در روستاهای استان همدان، یادآور شد: چنین مجموعه‌هایی برای کسب موفقیت‌های بیشتر نیازمند حمایت از طرف متولیان و مسئولان هستند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha