یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
البرز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان البرز از افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره اسلامی سماح با مساعدت و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در البرز از افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره اسلامی سماح با مساعدت و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج خبر داد و با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بر اساس رسالت ذاتی خود، جهت حفظ و تحکیم نهاد خانواده و اقشار مختلف جامعه در برابر تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای دشمن، برنامه‌های متعدد فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه استان البرز افزود: مرکز مشاوره حوزه علمیه البرز، با ارائه خدمات مشاوره‌ای به افراد و خانواده‌ها و همچنین ارائه آموزش‌های اثربخش به عموم شهروندان در شرایط حساس فرهنگی جامعه به عنوان یک نهاد اثرگذار در کشور به ایفای نقش می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین خوئینی توجه به مسأله تخصصی بودن و اسلامی بودن در مشاوره را امری مهم توصیف کرد و گفت: با توجه به عنوان اسلامی و همچنین انتصاب مرکز مشاوره به حوزه علمیه، مراجعین انتظار شنیدن راهنمایی‌ها و مشاوره‌های تخصصی برخاسته از متن دین را دارند، از این روی لازم است تا بسترهای مناسب در این زمینه ایجاد شود.

وی در ادامه به دو شرط موجود در روایات برای مشاوران اشاره کرد و گفت: در روایات برای مشاوران به دو شرط اشاره شده است، عقلانیت و پاکدامنی، چرا که لازم است شخصی که در کسوت راهنمایی و مشاوره ایفای نقش می‌کند خود را به این دو صفت آراسته سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha