چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(عج) شهر فاضل‌آباد مطرح شد: حوزه‌های علمیه راهی برای رشد و تکامل معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، همایش «طلیعه حضور» طلاب مدرسه‌ علمیه خاتم‌الأوصیاء(عج) فاضل‌آباد طی یک هفته برگزار شد.

از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در این همایش برگزاری نشست‌های تربیتی و اخلاقی، کارگاه مشاوره، ویژه برنامه رفاقت با شهداء با حضور خواهر شهید مدافع حرم شهید محمدرضا شیبانی مجد، برگزاری اردو و... بوده است.

* حوزه‌های علمیه راهی برای رشد و تکامل معنوی

در این همایش، خانم فاطمه ملانوروزی بیان کرد: یکی از لوازم رشد و تکامل معنوی ورود به حوزه علمیه است، با تحصیل علوم دینی نواقص انسان کامل شده و به مرحله کمال می‌رسد.

وی ابراز کرد: ورود به حوزه علمیه در عصر حاضر تصادفی نیست بلکه بنا بر ظرفیت وجودی و معنوی شخص، مسیر طلبگی برای او گشوده شده است.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: مسیر طلبگی راهی سخت اما آرام‌بخش است، از این رو، نیاز به تلاش و مقاومت مضاعف دارد زیرا قدم‌گذاشتن در راه اصلی وسوسه‌های شیاطین را به همراه دارد ،آرام‌بخش از جهت یاری رسانی ویژه برای کسانی که در راه خداوند قدم بر می‌دارند.

ملانوروزی با استناد به اصول‌ کافی گفت: یکی از عوامل افزایش عقل علم جویی است، درس خواندن به ویژه دروس علوم دینی اگر همراه با اخلاص باشد جهاد در راه خداست.

وی باز شدن راه جهاد با نفس به وسیله همراهی تکریمی خداوند، عزیزشدن در چشم بندگان، بنده‌نوازی خداوند از طریق گره‌گشایی در کارها را از موارد هدایت ویژه خداوند برای مجاهدین در راه خدا دانست.

استاد حوزه خواهران اذعان کرد: طلاب با انجام کارهای فرهنگی و مقابله و تلاش در برابر حربه‌های دشمن می‌توانند زمینه ساز ظهور امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) باشند.

* حوزه‌های علمیه تشیّع تنها مرکز مدعی تقویت حق و تضعیف باطل است

حجت الاسلام نودهی مشاور مسائل خانواده نیز در جمع طلبه‌ها و خانواده‌های آنان گفت: از آنجا که خانواده‌ها شرایط تحصیل و تبلیغ را برای طلبه‌ها فراهم می‌کنند، از اجر و ثواب تحصیل و تبلیغ فرزندان خود بهره می‌برند.

مشاور مسائل خانواده گفت: شیعه گذشته‌ای تحت عنوان پرچم سرخ به نام عاشورا و آینده قطعی به نام ظهور دارد و ما بین گذشته قطعی و آینده قطعی، انقلاب‌ اسلامی بر پایه حوزه‌های علمیه صورت گرفت و دشمنان اسلام به این موضوع مهم پی بردند که برای نابودی این پایگاه اثرگذار تشیّع تلاش‌های فراوانی کردند.

حجت الاسلام نودهی در ادامه بیان کرد: حوزه‌های علمیه تشیّع تنها مرکز مدعی تقویت حق و تضعیف باطل است؛ از این رو، ورود به حوزه علمیه کار سخت و نیازمند به انگیزه الهی برای خدمت‌رسانی و سربازی امام عصر(عج) دارد.

وی بالا بردن سطح آگاهی، حساسیت به احوالات زمانه، یادگیری اصول و فنون بیان را از ملاک‌های طلبه فعال و اثرگذار دانست.

* نیت خالص یکی از شاخصه‌های مشترک در بین تمامی شهدا بوده است

فاطمه شیبانی خواهر شهید مدافع حرم شهید شیبانی مجد در برنامه رفاقت با شهداء، انتخاب یک رفیق شهید را از عوامل رشد معنوی طلبه‌ها دانست و با بیان این نکته که نیت خالص یکی از شاخصه‌های مشترک در بین تمامی شهدا بوده است، خاطرنشان کرد: درس خواندن نیز با نیت خالص اثر معنوی خواهد گذاشت.

وی تسکین درد خانواده شهداء را رعایت حجاب و عفاف بانوان در جامعه دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha