جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
image-20221029133101-1.png

حوزه/ حجت الاسلام رحمتی ۱۸ سال است که برای رونق روستا تلاش می کند و توانسته است قدم های خوبی در کاهش طلاق و اعتیاد و در آمدزایی برای مردم بردارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حمیدرضا رحمتی، امام روستای بهلول آباد شهرستان تایباد از توابع استان خراسان رضوی است.

حجت الاسلام رحمتی قریب به ۱۸ سال است در بین مردم این روستا به تبلیغ دین و خدمت رسانی به مردم می پردازد این روستای شیعه‌نشین که اغلب آنها کشاورز و دامدار هستند در مجاورت تعدادی از روستاهای اهل سنت واقع شده و با این وجود ارتباط بسیار خوب و بر پایه وحدت با یکدیگر دارند.

حجت الاسلام رحمتی می‌گوید: ما با روستاهای اهل تسنن رابطه خوبی داریم و در مراسمات همدیگر شرکت می‌کنیم. در هفته وحدت امسال نیز چندین دیدار و برنامه های مشارکتی داشتیم و با صلح آشتی در کنار هم دیگر زندگی می کنیم.

حجت الاسلام رحمتی ادامه می دهد: مردم در این روستا در مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال هستند و مشارکت بسیار خوبی دارند و در امور مختلف تمام هزینه ها را خود مردم می پردازند و یاری‌گر برنامه های دینی هستند.

مردم روستا در ایام شهادت امام رضا(ع) در قالب دو کاروان پیاده روی ۱۰۰ نفره راهی مشهد شدند و با پای پیاده خود را به زیارت امام رضا علیه السلام رساندند و تمام هزینه های سفر و هدیه به زائرین امام رضا علیه السلام نیز توسط مردم روستا تأمین شده بود.

کاهش آمار طلاق و اعتیاد؛ ثمره ۱۸ سال فعالیت یک روحانی

حجت الاسلام رحمتی در این روستا اعتکاف علمی برگزار می‌کند و برکات فراوانی نیز داشته است و در این سال ها تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه های معتبر دیگر با رتبه های خوب قبول شده و در نهادهای انقلابی جذب شده اند و جذب نزدیک به ۳۰ نفر از نوجوانان و جوانان روستا در حوزه و طلبگی شده حاصل تلاش های این امام روستا در این ۱۸ سال است.

این امام روستا، اهالی روستا را به زیارت امام حسین(ع)می برد و به غیر از ایام اربعین که تعداد زیادی از اهالی به کربلا مشرف شدند، دو اتوبوس نیز در این روزها توفیق تشرف به عتبات عالیات داشتند و به برکت ولادت خدا و عنایت اهل بیت(ع) آسیب‌های اجتماعی از قاچاق و ماهواره در این روستا وجود ندارد.

کمک به نیازمندان روستا بخشی دیگر از فعالیت‌های حجت الاسلام رحمتی بوده و با کمک بنیاد مسکن و ستاد فرمان امام و مردم روستا، پنج خانه برای نیازمندان ساخته شده است.

پنج خانواده دیگر نیز با همراهی کمیته امداد در طرح ۳۱۳ مورد حمایت این امام روستا قرار دارند و به مشکلات و نیازهای آنها رسیدگی می‌کند.

در کنار ساخت خانه، ساخت حمام و سرویس بهداشتی و تعمیرات جزئی منازل نیازمندان نیز انجام شده و وسایل مورد نیاز و لوازم خانگی به نیازمندانی که مشکل داشتند، اهدا شده است.

حجت الاسلام رحمتی در ایام کرونا نیز با همکاری بسیج و کمیته امداد بسته های غذایی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ خانوار به صورت ماهانه و مناسبتی تقسیم کرده و اقلام دارویی و کمک های نقدی نیز به افراد محتاج پرداخت شده است.

وی می گوید در اوایل به دلیل ازدواج های فامیلی و مشکلاتی که وجود داشت و آمار طلاق زیاد بود، اما با فعالیت های انجام شده و برنامه های صورت گرفته شاهد کاهش طلاق در این سال‌ها هستیم.

کاهش آمار طلاق و اعتیاد؛ ثمره ۱۸ سال فعالیت یک روحانی

وی از مشاوران خانواده دعوت می کند و برنامه های پیشگیری از طلاق و رفع آسیب های اجتماعی برگزار می‌کند و می گوید در ازدواج و فرزندآوری در این روستا شاهد آمار نسبتاً خوبی هستیم.

حجت الاسلام رحمتی اتاقی را در مسجد برای مشاوره قرار داده و به پرونده هایی که نیاز به مشورت و دارند رسیدگی می شود و تعدادی از پرونده های طلاق و اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

اشتغال زایی برای جوانان می تواند یکی از عوامل کاهش اعتیاد و رونق زندگی باشد و حجت الاسلام رحمتی ۵۰ نفر را در همین چند ماهه برای دریافت وام اشتغال زایی معرفی کرده که بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون وام دریافت کرده اند.

با برنامه های او در سال های اخیر در زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ شغل ایجاد شده و با توجه به اشتغال مناسب برای جوانان شاهد پیشگیری و کاهش اعتیاد هستیم و به گفته حجت الاسلام رحمتی مردم اینجا حتی نسبت به سیگار نیز حساس هستند.

حجت الاسلام رحمتی با کمیته امداد نیز رایزنی کرده و قرار است برای برخی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد پنل های خورشیدی نصب شوند و عده ای نیز از این طریق به درآمدزایی خواهند رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    احسنت.عالی