شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعتکاف علمی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: در آستانه امتحانات نیمسال اول تحصیلی، اعتکاف علمی تعدادی از طلاب مدرسه علمیه استان گلستان برگزار شد.

زهرا جمالی‌زاده معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن امتحانات نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱، اعتکاف علمی در مدارس علمیه فاطمه الزهراء(س) شهرستان‌های کلاله، بندرترکمن و صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

وی توضیح داد: اعتکاف علمی که با حضور طلاب هر یک از مدارس نامبرده بصورت مباحثه‌ای صورت پذیرفت، موجب ارتقاء سطح علمی طلاب و آمادگی شرکت در آزمون پایان ترم، پیشرفت و موفقیت تحصیلی طلاب و رفع نقاط ضعف و اشکالات درسی و نیز کاهش استرس ناشی از آزمون خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه اعتکاف علمی این مدارس، در تمام پایه‌های تحصیلی برگزار شد، اضافه کرد: این برنامه آموزشی در مدارس فوق از صبح روز سوم دی‌ماه آغاز شد و تا امروز به مدت شش روز ادامه یافت که مطابق برنامه‌ریزی هر یک از مدارس علمیه پایان پذیرفت و طلاب دروس متمرکز را به مباحثه پرداختند.

جمالیزاده با بیان اینکه اعتکاف علمی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء(س) شهرستان بندرترکمن از سال ۱۳۸۸ تا کنون برگزار شده و از سابقه بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: در این برنامه علمی، قریب به ۱۵۰ نفر از طلاب روزانه و خوابگاهی در مدارس خود حضور یافته و اساتید مدرسه نیز برای رفع اشکالات در کنار طلاب حاضر می‌شدند.

وی اظهار داشت: هر یک از مدارس علمیه فوق، امکانات رفاهی را برای هرچه بهتر برگزار کردن این برنامه آموزشی فراهم کردند، از جمله، دراختیار قراردادن خوابگاه، آماده سازی مکان و امکانات آموزشی، پذیرائی، برنامه‌ریزی ساعات مباحثه دروس متمرکز و نظارت کارگروه اعتکاف در روند مباحثه.

اعتکاف علمی ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر گلستانی

اعتکاف علمی ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر گلستانی

اعتکاف علمی ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر گلستانی

اعتکاف علمی ۱۵۰ نفر از طلاب خواهر گلستانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha