پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / حضور امام جمعه همدان در جمع طلاب مدرسه آیت الله آخوند(ره)

حوزه / امام جمعه همدان گفت: داخل کشور ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود و غفلت از آن جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)، با بیان اینکه امروز برای حل برخی از مشکلات، نیازمند اصلاحاتی هستیم، اظهار داشت: داخل کشور ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که باید از آن به نحو احسن استفاده شود و غفلت از آن جایز نیست.

وی با تأکید بر اینکه نا امیدی معنایی ندارد، مطرح کرد: امروز در فضای عمومی جامعه لازم است تا طلاب با حضور در بین اقشار مختلف خصوصا نسل جوان، به شبهات موجود پاسخ دهند.

امام جمعه همدان افزود: در کنار بیان مسائل دینی و احکام، روحانیت باید مردم را هوشیار کند و با حرکت در مسیر جهاد تبیین، حقایق را به مردم بگوید.

وی با اشاره به اینکه در جنگ احزاب، همه قبائل مشرک مکه و غیر مکه و ثقیف برای جنگ با اسلام متحد شدند، یادآور شد: در این جنگ بسیاری از مردم با دیدن دشمن ترسیدند و به راه و هدفشان شک کردند، اما در مقابل مومنان می‌گفتند "ما تعجب نمی‌کنیم، دشمن باید دشمنی کند و این وعده الهی است".

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه دشمن از ایران قوی ترس دارد، خاطر نشان کرد: وظیفه امروز طلاب این است که به قصد اینکه در این میدان عظیم در صفوف مقدمش جزو برجستگان صفوف باشند، با نیت صادقانه درس بخوانند و خود را برای این میدان آماده کنند.

در پایان نشست نیز در فضایی صمیمی طلاب به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha