یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش بزرگ بانوان طلبه یزدی در اردوی استانی طلیعه حضور

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اعلام کرد: از مجموع متقاضیان ورود به حوزه علمیه خواهران استان یزد ۳۵۰ نفر در مرحله نهایی پذیرش شدند و سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد امروز در نشست بانوان طلبه با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز، به مهمانان این نشست از جمله دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه و تهیه کننده، اساتید، مدیر، کادر و طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران خیر مقدم گفت.

وی، اظهار کرد: از مجموع متقاضیان ورود به حوزه علمیه خواهران استان یزد ۳۵۰ نفر در مرحله نهایی پذیرش شدند و سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به دروس عمومی و تخصصی سطوح مختلف تحصیلی حوزه خواهران، تصریح کرد: در سطح دو(کارشناسی) ۱۹۰ واحد و در سطح سه (کارشناسی ارشد) ۹۵ تا ۱۰۲ و در سطح چهار(دکترا) ۸۰ واحد ارائه می شود.

کارگر شورکی ، ابراز کرد: خداوند به شما بانوان طلبه توفیق تحصیل علوم دینی و سربازی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را عطا کرد و باید قدر این نعمت را بدانید.

وی با اشاره به ارزش علم و فراگیری آن در اسلام، گفت: درحدیثی از امام علی علیه السلام امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است«أَیُّهَا اَلنَّاسُ اِعْلَمُوا أَنَّ کَمَالَ اَلدِّینِ طَلَبُ اَلْعِلْمِ وَ اَلْعَمَلُ بِهِ أَلاَ وَ إِنَّ طَلَبَ اَلْعِلْمِ أَوْجَبُ عَلَیْکُمْ مِنْ طَلَبِ اَلْمَالِ إِنَّ اَلْمَالَ مَقْسُومٌ مَضْمُونٌ لَکُمْ قَدْ قَسَمَهُ عَادِلٌ بَیْنَکُمْ وَ ضَمِنَهُ وَ سَیَفِی لَکُمْ وَ اَلْعِلْمُ مَخْزُونٌ عِنْدَ أَهْلِهِ وَ قَدْ أُمِرْتُمْ بِطَلَبِهِ مِنْ أَهْلِهِ فَاطْلُبُوهُ؛ ای مردم بدانید کمال دین طلب علم و عمل به آن است، بدانید که طلب علم بر شما از طلب مال لازم تر است زیرا مال برای شما قسمت و تضمین شده. عادلی(که خداست)آن را بین شما قسمت کرده و تضمین نموده و به شما می رساند ولی علم نزد اهلش نگه داشته شده و شما مأمورید که آن را از اهلش طلب کنید، پس آن را بخواهید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، خطاب به طلاب جدید الورود، توصیه کرد: شما یک سرمایه عمری نسبت به سنین بالاتر از خود دارید و برای کسب موفقیت ابتدا باید به دنبال کسب چهار فضیلت باشید که اولین آن دانش لازم و کافی برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات نسل های آینده و نسل های آینده تحصیل کرده است.

کارگر شورکی، دومین نیاز طلاب موفق را کسب مهارت لازم برای بیان علم و پاسخگویی به مخاطب دانست و افزود: ممکن است کسی علم بالا کسب نماید ولی به خاطر عدم مهارت لازم در کار تبلیغ موفق نباشد.

وی ادامه داد: خودسازی و تخلّق به اخلاق اسلامی از دیگر ضروریات یک طلبه موفق به شمار می رود و طلبه فاقد این خصوصیات نمی تواند انسان ساز و امر به معروف و ناهی از منکر باشد زیرا حتی راه رفتن طلبه می تواند انسان ساز و امر به معروف و نهی از منکر باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: بانوان طلبه از بدو ورود به حوزه علمیه قُلّه های آینده تبلیغ دین و هدایت نسل های آینده را برای خود ترسیم نمایند تا پس از کسب علم و فضیلت های لازم به بخشی از آن دست یابند.

انتهای پیام

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha