دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: خداوند متعال قرآن را سبب هدایت انسان های اهل فکر و تعقل معرفی می کند اما اگر برداشت ها از قرآن سطحی و ظاهری باشد انسان را به سمت گمراهی می کشد و انسان را در برابر امام زمانش قرار می دهد که نمونه های آن را در خوارج، داعش و جریان های تروریستی عصر حاضر به عیان مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه مجمع قاریان ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بعد از حدود ۳ سال تعطیلی مجمع قاریان قرآن ارومیه، این مجمع دوباره فعالیت خود را شروع کرده است البته پیش از این چندین جلسه با قاریان، پیشکسوتان و فعالین عرصه قرآنی داشتیم و امیدواریم این جلسات ادامه داشته و مثمر ثمر باشد.

وی با بیان این که تبلیغات اسلامی حقیقتا خانه فعالین فرهنگی است، اضافه کرد: رویکرد جدید تبلیغات اسلامی مردمی سازی همه جریانات و مراسمات دینی است و ما این را در مراسمات، غدیر، محرم، یوم العباس، پیاده روی جاماندگان اربعین و اجتماع های امت محمد رسول الله تجربه کردیم و لذا در این زمینه از همه انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی جامعه حسینی، قرآنی و فعالین دینی و فرهنگی شهر استقبال و حمایت می کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: باید تعالیم قرآن کریم را در زندگی خودمان عملیاتی کنیم و اگر نتوانیم معارف این کتاب الهی را آن گونه که هست به مردم تبیین کنیم، دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای دروغین تبلیغاتی و رسانه ای جوانان ما را منحرف خواهند کرد. امروزه این لشکر کشی و تهاجم همه بعدی دشمن را در فضای مجازی، رسانه و ماهواره ها علیه همه اعتقادات دینی و ملی به عیان مشاهده می کنیم.

وی با بیان این که قرآن برای کسانی که در آن اندیشه و تعقل می کنند کتاب هدایت است، ادامه داد: خداوند متعال قرآن را سبب هدایت انسان های اهل فکر و تعقل معرفی می کند اما اگر برداشت ها از قرآن سطحی و ظاهری باشد انسان را به سمت گمراهی می کشد و او را در برابر امام زمانش قرار می دهد که نمونه های آن را در خوارج، داعش و جریان های تروریستی عصر حاضر به عیان مشاهده کردیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به لزوم ارتباط مداوم قاریان قرآن با علمای دین اشاره کرد و گفت: قرائت قرآن یک فضیلت برای انسان است اما قراء عزیز برای درک هر چه بیشتر عظمت و معارف این کتاب الهی باید با علمای الهی و ربانی ارتباط مستمر داشته باشند و معارف واقعی را از آن ها اخذ کنند.

وی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک ظرفیت عظیمی را در اختیار داعیان الی الله و فعالین دینی و قرآنی قرار داده است و باید از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف دینی استفاده کنیم و امروز دشمنان اسلام از این که در ایران اسلام و قرآن عملیاتی شده و به عنوان یک کشور الگو برای کشورهای دیگر مطرح می شود، عصبانی و ناراحت هستند و می خواهند با انواع ترفندها مانع آن بشوند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha