دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان طلبه یزدی

حوزه/ نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشستی با حضور مسئول شورای هماهنگی روحانیت دفتر ریاست جمهوری گفت: در حالی از فرزندان خود چه نوجوان و چه جوان انتظار باور کردن ارزش های واقعی را داریم که مسئولان کشور به رغم توصیه های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، فضای مجازی را به اجبار و به صورت افسار گسیخته در اختیار فرزندانمان قرار دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، افسانه یاوری نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست بصیرتی «وقایع اخیر و ۱۳ آبان»که روز گذشته با حضور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی و مسئول شورای هماهنگی روحانیت دفتر ریاست جمهوری و با حضور جمع کثیری از روحانیون و طلاب خواهر و برادر شهر یزد، در مدرسه مدینة العلم کاظمیه یزد برگزار شد، مطالبات بانوان حوزوی یزد را در سخنانی خواستار شد.

خانم یاوری در ابتدا گفت: خداوند متعال را شاکریم که عمر و حیات ما در سرزمینی قرار داد که مردمان آن برای برپایی پرچم عدل و داد و برادری در جهان در مبارزه اند و از خداوند بزرگ می خواهیم چشمان ما را به ظهور مهدی موعود روحی و ارواحنا له الفداه روشن نماید و ما را در زمره سربازانش قرار دهد.

برای بازگشت آرامش به جامعه تلاش کنیم

وی ادامه داد: امروز که ملت عزیزمان با نیرنگ ابلیس های زمان، در برابر فتنه ای قرار گرفته اند باید با تأمل در گذشته و امید به آینده برای بازگشت آرامش و اعتماد به جامعه تلاش کنیم.

نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: بنده از جایگاه بانویی از بانوان ایران زمین به شما می گویم، امروز شرایط جامعه به گونه ای رقم خورده که بانوی محجبه ایرانی برای ورود به جامعه نگران است.

یاوری ادامه داد: درحالی که برنامه های فرهنگی حکومت بعد از گذشت نزدیک به بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی می بایست به فکر واحدی در زمینه عفاف و حجاب باشد تا جامعه ای یکدست محجبه و با عفاف داشته باشیم اما این جامعه با گسست فرهنگی، بانوان بدحجاب یا بی حجاب را در مقابل بانوان محجبه قرار داده است.

چرا به وجود گشت ارشاد اصرار می ورزید؟

وی خاطر نشان کرد: مطالبه ما بانوان محجبه ایرانی این است که چرا به جای انجام کارهای غیر مستقیم فرهنگی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر اجرای طرح هایی همچون گشت ارشاد اصرار ورزیده شد تا دشمنان پلید از آن به عنوان وسیله ای برای ایجاد آشوب در کشور به دست گیرند؟

نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: ما نگرانیم که فرزندانمان را که با هزار امید و اضطراب در تعلیم و تربیت آنها همت گمارده ایم در مدارسی آموزش بینند که توجه چندانی به پرورش فکری آنها ندارند.

یاوری تصریح کرد: متاسفانه این روزها بسیار دیدیم و شنیدیم که به غیر از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بین مدارس ابتدایی هم کودکان خردسال ما بدون درکی از مفاهیم شعارهای ساختارشکنانه می دهند و این شعارها بی محابا در نزد والدین تکرار می شود.

وی گفت: امروز نسل جوان در هیاهوی تبلیغاتی رسانه ای و عملکرد نامطلوب برخی از کارگزاران و مسئولان دچار سردرگمی است

نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد، بیان کرد: ما در حالی جوانان را به سوی باورمندی ارزش ها و تقوی الهی فرا می خوانیم که صاحبان زر و زور و قدرت در جامعه ما خود را ژن برتر می پندارند و بی پروا و غیر مسئولانه خانواده خود را برای تأمین لوازم غیر ضروری و تفریح به کشورهای دیگر اعزام می کنند.

فضای مجازی افسار گسیخته در اختیار فرزندانمان است

یاوری اظهار کرد: در حالی از فرزندان خود چه نوجوان و چه جوان انتظار باور کردن ارزش های واقعی را داریم که مسئولان کشور به رغم توصیه های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، فضای مجازی را به اجبار و صورت افسار گسیخته در اختیار فرزندانمان قرار دادند.

وی این سؤال را مطرح کرد:« آیا بهتر نبود از ابتدا مسیر مقابله با توطئه های دشمن در فضای مجازی را راهکارفرهنگی و تولید اثر ناب و اثر گذار قرار می دادیم؟»

فیلترینگ دست ما را در تقابل با دشمن می بندد

نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد اذعان کرد: امروز در حالی برای مبارزه با پلتفرم های خارجی نظیر اینستاگرام از ابزار فیلتر استفاده می شود که این مهم تنها زمینه تقابل ما با دشمنان بوده و دست ما را می بندد وگرنه همگان می دانند این اپلیکیشن ها با فیلترشکن های مختلف استفاده شده و دشمنان همچنان در این فضا دست برتر را دارند و یکه تازی می کنند.

یاوری اظهار کرد: امروز بانوان از مسئولان امر می خواهند که با کارگزارانی که با عملکرد خود و نادیده گرفتن فرمایشات رهبری معظم انقلاب باعث شدند جامعه تحت تأثیر فضای مجازی افسار گسیخته دچار آشفتگی شود برخورد جدّی کنند.

خانه تکانی در صدا و سیما

وی افزود: از مسئولان مجدّانه خواهانیم در صدا و سیما که مهم ترین افکار جنگ نرم جمهوری اسلامی ایران است یک خانه تکانی صورت گیرد؛ چرا که در کنار صدها نیروی ارزشی و کارآمد، معدود افرادی با گرایش های خاص هرچند بار جلوه ای از شیطنت های خود را به نمایش می گذارند.

نماینده حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: هرچند ایران سرافراز مرهون خدمات بزرگی است که به دست فرزندان برومند این سرزمین محقق شده و باید در برابر آنها سر تعظیم فرو آورد ولی انتظار داریم همه کارگزاران و مسئولان با درک موقعیت و بازنگری در رفتار و برنامه های گذشته در پی تقویت صحیح حوزه باشند .

یاوری اظهار امیدواری کرد: با عنایت ویژه حضرت ولی عصر روحی و ارواحنا له الفداه و با پیروی از رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای این مطالبات به سود دین تحقق یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha