چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/  مراسم روزحماسه وایثارمردم کاشان با حضورنماینده ولی فقیه

حوزه / استاندار اصفهان، یکی از ابزارهای دشمن را استفاده از نخبگان و افراد مؤثر در جامعه دانست و گفت: این ترفندی است که دشمن استفاده می‌کند تا افکار عمومی جامعه را آنگونه که می‌خواهد کارگردانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان شب گذشته در آیین بزرگداشت ۱۲ آبان «روز حماسه و ایثار کاشان» در مسجد صفاری، اظهار داشت : علت نامگذاری ۱۲ آبان به نام روز حماسه کاشان، تشییع پیکر مطهر ۹۶ شهید والامقام در سال ۱۳۷۳ بر دستان مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار این شهرستان است که نشان می‌دهد کاشان به راستی دارالمومنین و در طول تاریخ پشتیبان ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

مرتضوی ادامه داد: دشمن همواره از دو ابزار فتنه و نزاع استفاده می‌کند تا به خواسته‌های شوم خود دست یابد و ما به واقع در یک دفاع مقدس ۴۳ ساله در حال دفاع از کیان ایران اسلامی در برابر فتنه انگیزی دشمن هستیم.

استاندار اصفهان، با اشاره به اینکه خطر تهاجم دشمن از درون و بیرون مرزها کشور را تهدید می‌کند، عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با فتنه انگیزی ضعف را در جامعه تجلی دهد و اقتدار و شوکت جمهوری اسلامی ایران را نزد همگان خدشه دار کند و لذا در این شرایط باید هوشیار و مراقب باشیم و برای دفاع از کیان ملت همه جانبه و شبانه روزی تلاش کنیم.

وی افزود: امروز کشور درگیر جنگ روایت هاست و رسانه دشمن سعی می‌کند با روایتگری اشتباه و آنگونه که مطلوب و در راستای رسیدن به اهداف خود است، به ابهت کشور آسیب برساند.

مرتضوی عنوان کرد: کسانی که خوراک خبری خود را از رسانه‌های بیگانه دریافت می‌کنند، هرشب نظام جمهوری اسلامی را در آستانه سقوط می‌بینند و روز بعد با اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شوند و همین دوگانگی این افراد را عصبی می‌کند و به دشمن فضا می‌دهد تا از ابزارهای خود برای ضربه زدن به کشور استفاده کنند.

استاندار اصفهان، اظهار داشت: هرچند که فتنه انگیزان بارها در مسیر رسیدن به خواسته‌های خود شکست خورده‌اند، اما در شرایط فعلی تلاش می‌کنند تا با کینه توزی و ایجاد تفرقه، بیش از پیش به مردم آزار و اذیت برسانند، اما در نهایت این ایران اسلامی است که در قله افتخار ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: وقایعی که پس از فوت خانم امینی اتفاق افتاد، گویای این بود که دشمن در کمین نشسته و تلاش می‌کند با خلق روایت و محاصره فکری جامعه، روایت خود را به عنوان قالب در ذهن عموم مردم به کرسی بنشاند.

استاندار اصفهان، یکی از ابزارهای دشمن را استفاده از نخبگان و افراد موثر در جامعه دانست و گفت: این ترفندی است که دشمن استفاده می‌کند تا افکار عمومی جامعه را آنگونه که می‌خواهد کارگردانی کند و لذا در حوادث اخیر نیز دشمن از سه عامل پول، غریزه و هیجان استفاده کرد تا ذهن مخاطب را با خود همراه کند.

وی یادآور شد: دشمن سپس با روایت سازی، محاصره فکری و بمب باران رسانه‌ای ذهن نوجوان و جوان ما را به اسارت گرفت و هرج و مرج و ناامیدی را در جامعه رواج می‌دهد که در این شرایط همگان باید هوشیار باشند که دشمن دلسوز مردم نیست بلکه به دنبال سوریه سازی ایران و در نهایت تجزیه کشور است.

مرتضوی با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)، اظهار داشت: تجمعات و واکنش‌ها به این حادثه نشان دهنده فهم و بینش عمیق مردم حتی در شرایط فعلی جامعه است و دیدیم که پس از این حادثه ناگوار، ایران به پا خاست و در برابر یاوه گویی‌های دشمن ایستاد.

استاندار اصفهان، ناآرامی‌های اخیر را ناشی از واگرایی فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: دشمن در تلاش است تا فرهنگ اصیل و ناب کشور را تغییر دهد که متاسفانه در برخی موارد نیز موفق بوده که این خود گویای غافل شدن ما از حوزه فرهنگ در سال‌های اخیر است.

وی با بیان اینکه ذهن جوان و نوجوان ما دچار بحران فرهنگی شده است، گفت: مؤلفه‌های هویتی را از فرزندان‌مان گرفته‌اند تا هر لباسی که خواستند را بر تن آنها کنند و با تغییر ذائقه نوجوان و جوان آنها را مدیریت می‌کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: با همه تهاجمات فرهنگی دشمن و سناریوسازی‌های متعدد و متفاوتش، اما مردمی فهیم و مسئولانی دلسوز داریم حال وظیفه ما این است که به تجربه موفق دهه شصت بازگردیم و برای نوجوانان و جوانان‌مان وقت بگذاریم.

استاندار اصفهان، جهاد تبیین را بهترین و شایسته‌ترین ابزار در برابر همه توطئه های‌دشمنان دانست و با بیان اینکه آن جوانان فریب خورده هم فرزندان ما هستند که باید دغدغه هر لحظه‌مان باشند، اظهارداشت: گره زدن افکار نوجوانان و جوانان با معارف اهل بیت(ع) تکلیف انسانی، انقلابی، دینی و شیعی ماست.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha