پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
همایش دو روزه دانش آموختگان دانشکده دین ورسانه

حوزه/ پنجمین همایش دو روزه دانش آموختگان دانشکده دین ورسانه با موضوع دانشکده دین ورسانه، زمینه ساز تحقق رسانه دینی پس از دو روز، امروز در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پنجمین همایش دو روزه دانش آموختگان دانشکده دین ورسانه با موضوع دانشکده دین و رسانه، زمینه ساز تحقق رسانه دینی پس از دو روز، امروز در قم به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در این همایش با اشاره به ضرورت ورود طلاب توانمند در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، گفت: در حوزه تبلیغ در فضای مجازی هم سال گذشته ۲۴ هزار محتوای چند رسانه‌ای توسط طلاب هنرمند تولید شد.

وی افزود: نظام جامع هنر در حوزه‌های علمیه طراحی، تصویب و از امسال اجرایی شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دینی در دنیای کنونی، داشتن انگیزه بالا و دانش فراوان را از شروط یک مبلغ موفق برشمرد و گفت: سال گذشته در ۵ هزار مدرسه طرح امین اجرا شد و امسال در بیش از ۲۰ هزار مدرسه طرح امین اجرا می‌شود و در این مدارس، طلاب روزانه ۳ تا ۴ ساعت به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

وی افزود: هم اکنون ۶ هزار مبلّغ طرح هجرت هم در سراسر کشور مستقر هستند و به تبلیغ معارف دینی می‌پردازند.

شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما هم در این همایش، گفت: مقابله با تبلیغات دروغین رسانه‌های بیگانه از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های داخلی است.

کمال اکبری، رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند و بیش از ۵۰ درصد آنان در مشاغل مختلف رسانه ملی مشغول فعالیت هستند، گفت: دانشکده دین و رسانه در سال ۱۳۷۶ با هدف تربیت طلاب توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف هنر و رسانه تاسیس شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزهای علمیه هم با اشاره به تحولات رخ داده در حوزه های علمیه گفت: بیش از ۴۰۰ رشته گرایش در درختواره دانشی حوزه طراحی شده که در این میان رشته های مرتبط با هنر و رسانه مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری با اشاره به ضرورت انعکاس اقدامات و ظرفیت های حوزه های علمیه در رسانه ملی، خواستار تعامل و ارتباطی تعریف شده بین حوزه و صدا و سیما شد.

وحید جلیلی قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول صدا و سیما هم در این همایش به سوالات دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه در موضوعات مختلف پاسخ داد.

پنجمین همایش دانش آموختگان دانشکده دین و رسانه عصر دیروز و صبح امروز با سخنرانی مدیران ارشد رسانه ملی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به کار خود پایان داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha