جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تکریم از حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی

حوزه/ در آیینی از تلاش‌های علمی حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی تکریم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین نکوداشت نخبه برگزیده استان قم، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، امروز به همت بنیاد ملی نخبگان استان قم و همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و چند نهاد علمی در سالن اندیشه مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش: آیت الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در این مراسم اظهار داشت: آقای شریفی در عرصه علمی خدمات ارزنده‌ای دارد. هم برای جامعه فرهنگی ما کارها و خدمات ارزشمندی ارائه کرده‌ و هم برای آرمان‌های انقلاب و برای ارزش‌های دینی فعال بوده‌ است. تکریم چنین انسانی، تکریم کمال و فضائل انسانی است که در جامعه اثرگذار است.

در این مراسم دکتر ظریفیان، سرپرست بنیاد نخبگان قم نیز گفت: بنیاد نخبگان با توجه به جامعیت یک شخصیت نخبه، این انتخاب را انجام می‌دهد. آنچه معنا بخش الگوسازی می‌شود، جامعیت در اخلاق، انقلابی بودن، سبک زندگی و ... است.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا خاطر نشان کرد: استاد شریفی، روشن‌اندیش، حقیقت طلب، نقاد منصف و مدیر توانا و خستگی ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی نیز در سخنانی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (علیه السلام) و بیان اینکه علمای شیعه، مرزبانانی هستند که از ورود و حمله شیاطین و سپاهیان شیطان به قلوب مردم، جلوگیری می‎کنند،آقای شریفی را مصداق این روایت و از ثمرات آیت الله مصباح یزدی دانست.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین شریفی پس از ابراز تشکر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: آیه ۱۳ سوره شوری رسالت ما را سنگین می‌کند و آن اقامه دین می‌باشد که ابزار آن ید واحد بودن است. هر مجموعه که ید واحد بود، منشا خیرات و برکات شد. این مؤسسه هم همینطور بوده است.

در پایان، ارج‌نامه بنیاد ملی نخبگان کشور قرائت شد و لوح ارج‌نامه به حجت الاسلام والمسلمین شریفی اهدا گردید. همچنین از طرف مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، مرکز صدرا و بنیاد نخبگان قم هدایای به وی اهدا شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha