دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی خاتمی - زنجان

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان به ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها چشمگیر بود و این مایه افتخار و مباهات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن قدردانی از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، گفت: این حضور حماسی به ویژه دهه هشتادی ها و دهه نودی ها چشمگیر بود و این مایه افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در مقابله با دشمنان انقلاب، ید واحده هستند، اظهار داشت: ملت ایران در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات بی اعتنایی و بی حرمتی می کند، ایستاده اند.

حجت الاسلام خاتمی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزن اشاره کرد و افزود: این بیانات یک تحلیل دقیق و حکیمانه و ریل گذاری برای حرکت به آینده بود.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: در این روز سه مناسبت مهم داریم که تبعید امام به ترکیه در نتیجه اعتراض ایشان به قانون کاپیتولاسیون بود، یکی از آن ها است.

وی ادامه داد: قانون کاپیتولاسیون که دربردارنده مصونیت اتباع بیگانه آمریکایی بود، رنگ و بوی تحقیر و ذلت و نکبت داشت که حضرت امام (ره) نسبت به آن اعتراض کرد و سایر علما نیز به دنبال امام معترض آن شدند.

حجت الاسلام خاتمی به ۱۳ آبان سال ۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: از باقیمانده اسنادی که از سفارت آمریکا به دست آمد مشخص شد که آمریکایی در همه گوشه و کنار کشور مشغول توطئه و دسیسه علیه انقلاب بودند.

وی به ۱۳ آبان سال ۵۷، روز کشتار دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دانشجویان قشر پیشرو و روشنفکر جامعه است که در آن مقطع در برابر استکبار ایستادگی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha