دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اسلام به هیچ وجه مخالف حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی آنان نیست و آن چه دین و شریعت شرط می داند حضور با حفظ عفت و حیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی در جمع فعّالین فرهنگی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ اسلام زنانی وجود دارند که در برابر ظلم و ستم ایستادند و پرچم اسلام را برافراشته نگه داشتند و این مسئله مهم ترین جواب بر شبهه اندازهایی است که می گویند؛ اسلام مخالف حضور بانوان در اجتماع و فعالیت های اجتماعی است.

وی افزود: زنانی همچون حضرت خدیجه(س)، فاطمه زهرا(س)، زینب کری(س)، نجمه خاتون(س) و حضرت معصومه(س) از بانوانی هستند که با حضور اجتماعی خود مهم ترین کمک را به اسلام کردند و در پیشبرد اهداف اسلام و نهضت و قیام اهل بیت(ع) نقش بی بدیلی را داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: اسلام به هیچ وجه مخالف فعالیت های اجتماعی نیست و بلکه در مواردی مثل دفاع حضرت زهرا (س) از ولایت و تبلیغ قیام سیدالشهدا(ع) توسط حضرت زینب کبری (س) را لازم می داند و آنچه که دین و شریعت شرط می داند، حضور زنان با حفظ عفت و حیا در جامعه است.

وی تصریح کرد: حضرت معصومه(س) دارای مقام و منزلت فوق العاده ای است و در فضیلت حضرت همین بس که تنها غیر معصومی می باشد که زیارت نامه ایشان از سوی امام رضا (ع) صادر شده است و دارای مقام شفاعت هستند. امام صادق (ع) سال‌ها قبل از ولادت ایشان در ضمن روایتی می‌فرمایند: «تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ» همه شیعیان من با شفاعت فاطمه معصومه (س) وارد بهشت خواهند شد و از معانی رسیدن به شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) این است که هر کسی در هر جای دنیا، برای تحقق حاکمیت الله و تحقق تمدن نوین اسلامی مبارزه کند نصرت خداوند به او می‌رسد و از پاداش الهی محروم نخواهد شد.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: امروز قم به برکت وجود مقدس حضرت معصومه (س) به مهم ترین مرکز نشر معارف اسلامی و شیعه تبدیل شده است و همه علما، مفسرین، فلاسفه و حکماء آرزویشان دفن شدن در پایین پای حضرت است و به همین علت بسیاری از علما وصیت می کنند در حرم دفن شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) علاوه بر اینکه مفسر و معلم قرآن بودند با فعالیت در عرصه سیاست به افشاگری ظلم و جور حکومت وقت می‌پرداختند و به لحاظ روحیه مبارزاتی شباهت بسیاری به حضرت زینب (س) داشته‌اند و با ۲۷ سال سن زمانی پا به میدان مبارزه گذاشتند که به دلایل امنیتی و ترس از جان، کسی جرئت نداشت برای ازدواج با دختران موسی بن جعفر علیهماالسلام اقدام کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه اضافه کرد: آن‌هایی که به دلایلی پیشنهاد ازدواج به دختران امام کاظم (ع)می‌دانند هم‌تراز ایشان نبودند، اما با این‌که حضرت معصومه(س) در چنین شرایط سختی زندگی می‌کردند، نه‌تنها از جنبه فردی و شخصیتی توانستند به درجات بالای ایمانی دست یابند و جزء انسان‌های کامل قرار گیرند، بلکه در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام باشند که با هجرت تمدن‌ساز شهر قم را از مؤثرترین کانون‌ها در تحولات آخرالزمان و تغییر جهتِ تاریخ به نفع مستضعفان گردانند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha