چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اجتماع بزرگ زنان حماسه ساز و تمدن ساز در تهران

حوزه/ در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، اجتماع بزرگ «زنان حماسه ساز و تمدن ساز» در تهران برگزار شد.

مرضیه مینایی پور دبیر اجتماع بزرگ «زنان حماسه ساز و تمدن ساز» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: این اجتماع در واقع به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و یادبود هفتم شهدای حمله تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(علیه السلام) و شهدای امنیت، با حضور جمعی از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی، طلاب، مبلغین، اساتید، دانشجویان، مداحان، بانوان فرهیخته، فعال و کنشگر در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد.

وی افزود: فرهنگ شهادت طلبی همیشه باید در جامعه اسلامی زنده و پاینده باشد و هرچقدر در این زمینه کار شود، باز هم جای کار دارد.

دبیر اجتماع بزرگ «زنان حماسه ساز و تمدن ساز»ز ادامه داد: امروز باید اندیشه جهادی روز به روز در بین مردم، خصوصا نسل جوان تقویت شود، تقویت این روحیه نظام و انقلاب اسلامی را بیمه می کند.

مینایی پور با بیان این که ما باید همواره بر اساس آموزه های قرآن و نهج البلاغه، بر تقویت فرهنگ جهادی در کشور تأکید داشته باشیم، گفت: دشمن کینه توز همیشه آماده ضربه زدن است و لذا ما هیچ گاه نباید نسبت به آمادگی دفاعی خود بی توجه باشیم، از این رو برگزاری مانورهای نظامی و پدافند غیرعامل در کشور همیشه باید در دستور کار باشد.

وی ضمن محوری دانستن جایگاه و موقعیت ولی فقیه در عرصه جهاد در راه خدا، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس ما به وضوح دیدیم که یکی از دلایل اصلی موفقیت ما در مقابل صدام، فرماندهی ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(ع) بود و حضرت امام(ره) خود پرچمدار جهاد اسلامی در زمان خویش بودند و امروز هم مقام معظم رهبری این نقش کلیدی را بر عهده دارند.

مینایی پور با بیان این که زمینه اصلی جهاد در اسلام، ایمان و عقیده افراد می باشد، گفت: اهمیت و عظمت جهاد در اسلام بر کسی پوشیده نیست کما این که در آیات قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع)، جهاد وسیله عزت و عظمت مسلمین عنوان شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha