جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان گفت: ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش زمینه‌ای برای شناخت بیشتر دانش‌آموزان با فضای حوزه‌های علمیه را فراهم می‌آورد و این اولین نتیجه این تعامل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش امروز با حضور اعضای این کمیته، امام جمعه شهرستان قروه، رئیس آموزش و پرورش و معاونین، معاون تبلیغ حوزه علمیه کردستان، مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران قروه و روسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و دبیر انجمن‌های اسلامی این شهرستان، برگزار شد.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان در این نشست، اظهار داشت: تعامل بین حوزه و آموزش و پرورش نتایج مثبت بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری به دنبال خود دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان، تصریح کرد: ارتباط بین حوزه و آموزش و پرورش زمینه‌ای برای شناخت بیشتر دانش آموزان با فضای حوزه‌های علمیه را فراهم می‌آورد و این اولین نتیجه این تعامل خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی افزود: همچنین این تعامل که البته نیازمند همراهی اعضای کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش است، باعث می‌شود که شناخت دانش آموزان از حوزه‌ها یک شناختی ماهوی باشد، یعنی علاوه بر اینکه از ساختار و چارت حوزه مطلع می‌شوند، نسبت به کارکرد و جایگاه حوزه در جامعه نیز آشنا خواهند شد.

در این کمیته موضوعاتی توسط اعضا مطرح گردید که به پیوست آن مصوباتی اتخاذ شد که از مهمترین مصوبات این کمیته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) توانمند سازی مبلغین مدارس (طرح امین)

۲) شناسایی مدیران، معاونین و مربیان پرورشی که در برنامه‌های فرهنگی فعال بوده و تجلیل از ایشان

۳) برگزاری تخصصی گفتمان‌های دینی و موضوع سنجی

۴) پایش نیازهای نمازخانه‌های مدارس

۵) زنگ‌ نماز و ساماندهی ائمه جماعت مدارس و برگزاری نمازهای جماعت

۶) برنامه‌ریزی و همکاری در راستای برگزاری جشن تکلیف در مدارس

۷) برگزاری همایش شهرستانی با حضور مبلغین مدارس و معلمان فعال فرهنگی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha