یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش در رشد و تعالی کشور نقش کلیدی دارد، گفت: آموزش و پرورش پیشرو و بروز، زمینه‌ساز ساخت آینده‌ای روشن‌تر برای میهن عزیزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت تعلیم و تزکیه در قرآن کریم و دین مبین اسلام، اظهار داشت: باید با تزکیه و تعلیم، دانش‌آموزانی متعهد و مسئولیت‌پذیر تربیت شوند که بتوانند حتی بر اولیای خود نیز تأثیرگذار باشند.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور روحانیون در آموزش و پرورش، یادآور شد: حضور روحانیون در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج دین و مأنوس شدن دانش‌آموزان با آموزه‌های اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: مهارت آموزی یکی از حلقه‌های گمشده در آموزش و پرورش است که در دولت سیزدهم با گسترش رشته‌های فنی و مهارتی، لازم است تا این مهم مرتفع شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش در رشد و تعالی کشور نقش کلیدی دارد، گفت: آموزش و پرورش پیشرو و بروز، زمینه‌ساز ساخت آینده‌ای روشن‌تر برای میهن عزیزمان است.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این دیدار، اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، استاندار، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در بهترین دوران خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین برنامه راهبردی استان است، افزود: اعزام ۱۴ هزار دانش‌آموز به سفر تربیتی راهیان نور، شرکت ۵ هزار دانش‌آموز در آیین معنوی اعتکاف، برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش اموز استان، برگزاری نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری ۱۸ پیش اجلاسیه نماز، برگزاری همایش‌های بزرگ "فرزندان مکتب حاج قاسم" با حضور بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز پسر و "دختران فاطمی، رهروان زینبی" با حضور بیش از یک‌هزار دانش‌آموز دختر، بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استان برای تحقق این رویکرد و هدف است.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ روحانی در مدارس استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی، عقیدتی و فرهنگی هستند که این تعداد نسبت به دوره‌های قبل رشد بسیار ارزشمند و قابل توجهی دارند.

موحدی تأکید کرد: با هوشیاری فرهنگیان و دانش‌آموزان، شاهد کمترین حواشی در مدارس استان در اغتشاشات اخیر بودیم که این مهم با همراهی و اعتماد دستگاه‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) محقق شده است.

وی یادآور شد: تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به مطالبه اصلی جامعه و حاکمیت، بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز مجدد اتفاقات اخیر در آینده است.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر، ضمن تقدیر از مجموعه صنعت نفت و گاز و منطقه ویژه انرژی، اقتصادی پارس جنوبی تصریح کرد: پتروشیمی‌ها و شرکت‌های بزرگ نفت و گاز با ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌توانند بیش از پیش در ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش استان بوشهر و رشد علمی و فرهنگی آینده سازان این مرز و بوم موثر باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha