شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: مسئله یابی و مشکل یابی در عرصه پژوهش امری است مهم که پژوهشگران باید در پژوهش ها متناسب با نیازهای جامعه حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی در پیامی به اجلاسیه پژوهشی دانشگاه مجازی که در محل سالن اجتماعات برگزار شد در بیان مؤلفه های موثر در شکل گیری پژوهش در مراکز علمی و بخصوص در دانشگاه مجازی و فضای مجازی آورده است: مهمترین عنصر در عرصه پژوهش، نیروی انسانی شامل پژوهشگران و کارگزاران است لذا ما در جهت تعمیم پژوهش ها نیاز به پژوهشگران متخصص، زیرساخت ها و مدیران توانمند برای کمک به پژوهش نیاز داریم.

وی در ادامه ضمن بیان وظیفه اساتید و پژوهشگران در عرصه پژوهش خاطرنشان ساخته: باید اساتید و مسئولین نهاد های علمی در عرصه پژوهش به امر تربیت و پرورش پژوهشگران توانمند در راستای رشد و پویایی مباحث پژوهشی کارآمد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشته: مسئله یابی و مشکل یابی در عرصه پژوهش امری است مهم که پژوهشگران باید در پژوهش ها متناسب با نیاز های جامعه حرکت کنند.

وی توجه به تولید دانش، شیوه های پاسخ گویی، توزیع دانش در عرصه پژوهش را مهم خواند و تصریح کرده است: چگونگی نشر محتوا های علمی در عرصه پژوهش در قالب کتاب و نشست ها و کرسی های علمی از مولفه هایی هستند که به توسعه پژوهش کمک می کنند.

رئیس جامعة المصطفی آموزش های مجازی را آموزش مکمل در برخی از مراکزی همچون دانشگاه مجازی آموزش اصلی دانسته و گفته است:امروزه با توجه به وجود ظرفیت های متعدد در عرصه فضای مجازی آموزش های مجازی به نوعی آموزش اصلی در جامعه می باشد و با توجه به ظرفیت های دانشگاه مجازی المصطفی همچون وجود دانش پژوهان، مدیران، معاونان و اساتید توانمند که با توجه به عدم محدودیت مکانی، زمانی، سنی، جنسی کار می کنند در عرصه تولید علم قدرت مانور بیشتری دارند فلذا این مزیت های مهم این دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی با اشاره به وظیفه سنگین استاد در امر اموزش مجازی خاطر نشان ساخته است: تمرکز کمتر و تاثیر گذاری استاد نسبت به دانش پژوه در آموزش مجازی نسبت به آموزش حضوری یکی از محدودیت های در آموزش مجازی است لذا باید برای آن راه حلی پیدا کرد و در این خصوص از طریق معاونین فرهنگی فعالیت های متعددی صورت گرفته است اما نقش استاد بسیار پررنگ می باشد و این وظیفه بر دوش اساتید می باشد.

وی در پایان آورده: زمانی آیت الله شهید بهشتی از آیت الله گلپایگانی سوال کرده بودند که وضعیت آموزش های اخلاقی در گذشته چگونه بوده است و ایشان در جواب فرموده بودند درگذشته هم اساتید اخلاق هم بودند اما مهمتر از آن اساتیدی بودند که در خلال آموزش دروس به بیان مطالب اخلاقی می‌پرداختند و برای مثال مرحوم شیخ ابوالقاسم کبیر قمی استاد بودند اما ما با دیدن سلوک و رفتار ایشان اخلاق یاد می گرفتیم لذا ما نیز باید در این خصوص تصمیماتی بگیریم و برنامه هایی داشته باشیم و با برنامه های مدیران، اساتید در کنار دروس خود به موضوع تربیت و اخلاق بیش از پیش توجه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha