جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه ریحانة الرسول

حوزه/ حجت الاسلام اکبرزاده گفت: برخلاف باور عموم، زیارت دعوتی از طرف امام است نه لیاقت برای شخص و کسانی که احساس می‌کنند این امر لیاقت است، هنگام زیارت خشوع و تواضع کافی را ندارند چون احساس می کنند زمانی که به زیارت مشرف می شوند پاک هستند و تغییراتی در آن ها حاصل شده و احساس غرور می کنند و متکبر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام ناصر اکبرزاده امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه که در حسینیه ای مدرسه برگزار شد، با اشاره به فضائل زیارت امام رضا (ع) اظهار داشت: مهم ترین شرط زیارت حضرات معصومین و بالاترین ثواب عمل، برای کسانی است که در مقابل امام خود خاشع و متواضع هستند.

وی اضافه کرد: برخلاف باور عموم، زیارت دعوتی از طرف امام است نه لیاقت برای شخص و کسانی که احساس می کنند این امر لیاقت است، هنگام زیارت خشوع و تواضع کافی را ندارند چون احساس می کنند زمانی که به زیارت مشرف می شوند پاک هستند و تغییراتی در آن ها حاصل شده و احساس غرور می کنند و متکبر می شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: کسانی که زیارت را لیاقت خودشان می دانند اگر این امر برایشان مقدور نباشد این تصور در آن ها ایجاد می شود که پاک نیستند و امام آنها را دوست ندارد، در حالی که طبق حدیثی از امام رضا(ع)، حضرات معصومین نسبت به شیعه از مادر نسبت به فرزند مهربانتر هستند.

وی در ادامه به آداب زیارت اشاره کرد و گفت: ائمه معصومین (ع) مصداق بارز آیه ی لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ هستند و شرط زیارت، درک و ارتباط با ایشان طهارت است.

حجت الاسلام اکبرزاده در پایان بیان کرد: همانطور که معارف، حقایق، نور و هدایت قرآن را هر کسی نمی تواند درک کند، امام نیز همینگونه است و حرم مکان عبادت است و نباید در آن یاد خداوند فراموش شود و انسان نباید از انجام اعمالی همچون: تلاوت قرآن، نماز ها، ادعیه، زیارت نامه ها و... غافل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha