چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نشست

حوزه/ نشست علمی- پژوهشی "دشمن شناسی در عصر حاضر" در مدرسه فاطمة المعصومه(س) دلیجان با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست علمی- پژوهشی با عنوان "دشمن شناسی در عصر حاضر" پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام مهدی نجفی در نمازخانه مدرسه فاطمه المعصومه(س) دلیجان با حضور طلاب و اساتید مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام نجفی در این نشست بیان کرد: اولین خبری که خداوند بعد از خلقتش به آدم داد، دشمن شناسی بود. نماد بیرونی دشمن شیطان است که شامل شیاطین انسی و جنی است و نماد درونی آن نفس خود انسان است.

وی ادامه داد: در مرحله نخستِ دشمن شناسی و مبارزه با دشمن اگر نفس خود را عدوّ بشناسیم، از مکر و نیرنگ دشمنان بیرونی تا حد زیادی در امان خواهیم بود.

نجفی اظهار کرد: در عصر حاضر شاخص ترین دشمن ما، آمریکا و اسرائیل سردمدار کفر و استکبار به شمار می روند. در سال ۱۹۹۴ کنفرانسی در تل‌آویو برگزار شد که در آن دو بال سرخ (عاشورا ) و سبز (انتظار ) که برای جامعه اسلامی متصور شده بودند را نشانه گرفتند و تاکنون تمام تلاش و قوای خود را برای از بین بردن این دو بال بکار برده اند.

وی در پایان اظهار کرد: وظیفه هر طلبه این است که با جهاد تبیین، آمریکا این دشمن قسم خورده که امام خمینی(ره) از او به شیطان بزرگ یاد کرد را به جوانان و نوجوانان معرفی و بشناساند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha