شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خراعی

حوزه/ رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور گفت: همه دنیا برای حوزه سینمایی خود سرمایه‌گذاری می‌کند، چون معتقدند این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و سمعی و بصری کشور شب گذشته در بازدید از سینما بهمن بوشهر درباره مشکلات حوزه سینما، اظهار داشت: امروز سینما ملی است، اما نگاه ملی به آن وجود ندارد، به طوریکه همه مردم سینما را دوست دارند، مسئولان از سینما صحبت می‌کنند، اما نگاه ملی برای حل مشکلات سینما، سینماگر، ورود به بازار جهانی و اقتصاد سینما وجود ندارد.

وی افزود: به نحوی که امروز سازمان سینمایی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته، از فقیرترین سازمان‌هایی است که در حوزه فرهنگی در حال فعالیت است.

خزاعی اضافه کرد: همه دنیا برای حوزه سینمایی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، چون معتقدند این حوزه ابزار مهم و قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر است و می‌شود از آن به عنوان دیپلماسی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای حل بسیاری از مشکلات و تبیین مسائل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز سینما در تمام دنیا مورد اتفاق نظر همه سیاستمداران است و برای آن وقت، انرژی و اعتبار، تخصیص می‌دهند، گفت: در کشورهای منطقه نیروی انسانی وجود ندارد، اما سرمایه وجود دارد، این در حالی است که در کشور ما پول و سرمایه نیست اما نیروی انسانی وجود دارد، در همین ارتباط باید این ظرفیت از بالقوه به بالفعل تبدیل و از فیلم سازان حمایت شود.

گفتنی است، در این بازدید محمد خزایی معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی آذرپندار سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر، احمد پوربهی مسئول حراست حوزه هنری استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، معصومه عباسی سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی بوشهر، حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • باقر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 0
    اروپاییان با تبلیغات در عرصه فرهنگ و هنر در تلاش اند تا مبنای پیشرفت فرهنگ جهان امروزی را بر پایه تمدن یونانی بنا کنند، و هر تمدن و فرهنگ کهن یا اسلامی را انکار می کنند مثلا در فیلم (The Physician ) به بیینده القاء می شود ابو علی سینا کُتب افلاطون و ارسطو را تدریس می نموده و تبحر عملی در پزشکی نداشته و نهایتا با خوردن سَم خودکشی کرده و به واسطه یک کنیز بدکار یهودی میراثش تکامل یافته و حفظ شده است!
  • محسن IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    1 0
    دنیا را آب ببرد، مسئولان سینمایی را خواب می بره، حیف نانی که سر سفره هاتون می برید، کارتون شده بی عرضگی، ندونم کاری، حیف و میل کردن اموال بیت المال، هر از گاهی هم خبر از آزار زنان در سینما به گوش می رسه!