دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرمانده سپاه قم

حوزه/ فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم از اهدای ۵۰۰ میلیون بن خرید کتاب از نمایشگاه ملی کتاب قم به دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مقاومت که ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر علیه السلام قم برگزار شد اظهار داشت: استقبال ناشران از این نمایشگاه بسیار خوب بود به مدت یک هفته نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس پذیرای مردم خواهد بود.

وی بیان داشت: اتفاقات خوبی در طول یکسال اخیر برای برگزاری کنگره ملی شهدای قم رخ داده در دیدار هفته گذشته که با رهبر انقلاب داشتیم حضرت آقا فرمودند یاد شهدا باید در بین مردم زنده بماند مخصوصا با زبان هنر باید این کار انجام شود ما تلاش زیادی انجام دادیم تا خواسته های ایشان در زمینه شهدا جامه عمل پوشانده شود.

موحد تصریح کرد: سه فیلم سینمایی در زمینه شهدا با موضوعات نهر خین، زندگی شهید زین‌الدین و شهید مصطفی کلهری در حال ساخت است همچنین ۶۰ مستند در خصوص فرماندهان و موضوعات دفاع مقدس ساخته شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام خاطر نشان کرد: حضرت آقا در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی شهدای قم فرمودند یک مستند در خصوص شهادت گروه سرود قم در دوران دفاع مقدس ساخته شود، خوشبختانه یکی از ۶۰ مستند تهیه شده در کنگره ملی شهدای قم مربوط به این گروه سرود است.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ جشنواره در طول دوسال گذشته ذیل کنگره ملی شهدای قم انجام شده است گفت: نمایش فصل شیدایی که بیش از ۱۵۰ هزار نفر تماشاگر این تئاتر بودند نیز یکی از موفقیت های کنگره ملی شهدای قم بوده است ، همچنین سمفونی خط شکنان هفته آینده رونمایی می شود.

موحد ادامه داد: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در کنگره ملی شهدای قم به چاپ رسید که تعدادی از آنها برای نابینایان بود که مخاطب این کتاب ها همه اقشار را در بر می گیرد، بخش اعظم تولید کتاب ها به موسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند سپرده شد و رقابت خوبی شکل گرفت و برخی از کتاب ها به چاپ ۱۳۰ هم رسیده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام اضافه کرد: ۱۹ مسابقه کتابخوانی در دوسال گذشته در مقاطع مختلف برگزار شده و در حال برگزاری است همچنین ۳۰۰ میلیون بن خرید کتاب از این نمایشگاه بین دانش آموزان توزیع شده است.

در این مراسم ۲۰۰ میلیون بن نیز توسط سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج برای خرید کتاب به دانش آموزان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha