پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: در روزگاری که اروپا برای گذراندن زمستان سرد خود به هیزم روی آورده است، ما موشک قاره پیمای ماهواره بر امتحان می‌کنیم، موازنه قدرت در نظم نوین جهان با موشک‌های قاره پیمای ایران برقرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان بندر آستارا در خطبه نماز جمعه این هفته با بیان خبر خوش و امید بخش دست‌یابی ایران به موشک‌های قاره پیما، از زحمات نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تنها چهار کشور روسیه، چین، فرانسه و آمریکا توانایی ساخت موشک‌های قاره پیما را دارند و حتی انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز ساخت موشک قاره پیما را به این کشورها سفارش می‌دهند و لذا ورود جمهوری اسلامی ایران به جمع این چهار کشور دستاورد بسیار بزرگی برای صنایع دفاعی و نظامی ایران است.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه آمریکا هیچگاه نمی‌خواهد فشارها بر ایران پایان یابد، افزود: اوکراین و پشتیبانان غربی‌اش با دروغ پراکنی می‌خواستند کشور ما را به حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین متهم کنند، ولی آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی اجازه ندادند اوکراین در جلسه فنی با حضور ایران مذاکره کند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در برجام نیز با غوغاسالاری سعی داشتند ایران را به فعالیت‌های غیر صلح جویانه هسته‌ای متهم کنند، اما امروز برجام با شکست تمام شد و وارد دوران پسابرجام شده‌ایم.

حجت الاسلام باقری ارومی تصریح کرد: ما همیشه اهل گفت‌وگو بوده و هستیم، اما آمریکا با اعمال فشار و بدعهدی راه گفت‌وگو و مذاکره را بست و مردم به خوبی فهمیدند که اشک و لبخند برای آمریکا فرقی ندارد و دشمنی آمریکا همیشه ادامه دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا در ادامه به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نظم جدید جهان پرداخت و گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی از جهات مختلفی مهم و اثر گذار است.

امام جمعه آستارا بیان کرد: ما به لطف خدا از ذخایر بسیار بالای انرژی برخوردار هستیم و در رتبه‌های اول تا سوم ذخایر نفت و گاز جهان قرار داریم، لذا این امتیاز، خود عامل بسیار مهمی در ایفای نقش ما در آینده جهان خواهد بود.

وی افزود: در روزگاری که اروپا برای گذراندن زمستان سرد خود به هیزم روی آورده است، ما موشک قاره پیمای ماهواره بر امتحان می‌کنیم، موازنه قدرت در نظم نوین جهان با موشک‌های قاره پیمای ایران برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha