جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین در سفر به شهر مقدس قم با روحانیون و طلاب قزوینی مقیم این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی صبح امروز در جمع روحانیون و طلاب قزوینی مقیم شهر مقدس قم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه و دارای دو مؤلفه است، یکی علم و آگاهی و دانش و دیگری روشنگری تبیین توانمندی‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی با بیان حدیثِ نبوی «"سَتَکُونُ فِتَنٌ یُصبِحُ الرجُلُ فیها مؤمِنا و یُمسِی کافِرا، إلاّ مَن أحیاهُ اللّه ُ تعالی بالعِلمِ» " عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این مورد می‌فرماید، بزودی فتنه‌هایی پدید خواهد آمد که بر اثر آنها انسان شب خود را با ایمان به صبح می‌رساند و روزش را در حالی به شب می‌رساند که کافر است، مگر کسی که خداوند متعال او را به دانش زنده کرده باشد، و این اشاره به مؤلفه علم و آگاهی و دانش در جهاد تبیین دارد.

وی جایگاه شهر مقدس قم را رفیع و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم، ام القراء جهان تشیع و منبع علم و دانش است و در این مولفه جهاد تبیین پیشتاز است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، افزایش چشمگیری نسبت به قبل از انقلاب داشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های جهاد تبیین، این است که دستاوردهای نظام و انقلاب و واقعیت‌های جامعه برای نسل جوان گفته شود تا از سیاه‌نمایی‌های دشمن به خصوص در عرصه‌های مختلف جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، تبیین دستاوردهای نظام را در جامعه ضروری دانست و گفت: خداوند متعال در این‌باره می‌فرماید: "وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ" و نعمت‌های پروردگارت را بازگو کن، دستاوردهای انقلاب نعمت الهی هستند و وظیفه همگان است که ابن دستاوردها را بیان کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های ایران اسلامی را، هم برای کشورهای منطقه و سراسر دنیا و هم جوانان خودمان تبیین کنیم و بصیرت‌افزایی داشته باشیم، قطعاً دشمن هم، همچون گذشته در نقشه‌های خود شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: با توجه به حسن اعتماد نماینده ولی فقیه در استان قزوین و اعضای شورای حوزه علمیه استان قزوین و همچنین شورای عالی و مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در ابلاغ مسئولیت مدیریت حوزه علمیه استان قزوین به اینجانب، بنده متعهد هستم با تمام توان و تعامل، هم افزایی، همگرایی و همدلی در راه رشد و تعالی حوزه علمیه استان قزوین قدم بردارم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: برای طلاب خوش استعداد برنامه‌های مختلفی تنظیم شده و نگاه‌ها روشن است، سیاست ما پشتیبانی و ارائه برنامه‌های کاربردی برای طلاب است و موظف هستیم با تمام ظرفیت برای تحقق این برنامه‌ها بکوشیم.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های پژوهشی، تربیتی و مهارتی فراهم شده و برنامه‌هایی جامع نیز تعریف شده و به طرح‌ها و برنامه‌های روحانیون و طلاب قزوینی ساکن در شهر مقدس قم در عرصه پیشرفت و ارتقای حوزه علمیه استان قزوین نیازمندیم و دستان شما را به گرمی خواهیم فشرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha