پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته کتابخوانی

حوزه/ یکی از ائمه جمعه استان مرکزی گفت: طلبه به معنای طالب علم بودن است و طلبه‌ای که علم نداشته باشد، هویت و ماهیتی ندارد، البته حقیقت علم به معنای فراگیری صرف و نحو نیست، بلکه حقیقت علم، نور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، بمناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی پیش از ظهر امروز نشستی با عنوان هویت علمی بانوی طلبه با حضور حجت الاسلام علی مقدسی پور، امام جمعه شهر آستانه در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) برگزار شد.

حجت الاسلام مقدسی پور ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، به اهمیت کتابخوانی در بین مردم و خصوصا طلاب اشاره کرد و آن را به عنوان یک وظیفه مهم دانست و اظهار داشت: از ابتدای ورود به حوزه باید به این امر واقف باشید که در چه مسیری گام برداشته‌اید، یا وارد این راه نشوید و یا اگر وارد شدید، تحصیل علم را برای خود واجب بدانید، چرا که تا علم را به درستی فرا نگیرید، نمی‌توانید آن را به دیگران خوب بیاموزید.

وی بیان کرد: طلبه به معنای طالب علم بودن است و طلبه‌ای که علم نداشته باشد، هویت و ماهیتی ندارد، البته حقیقت علم به معنای فراگیری صرف و نحو نیست، بلکه حقیقت علم، نور است.

وی افزود: اگر در علم و پژوهش حرف برای گفتن نداشته باشیم و یا حرف‌های ما به روز نباشد، بخشی از هویت حوزه‌های علمیه از بین رفته است، بنابراین معرفی حوزه در جامعه نخبگانی و مجامع علمی، بستگی به تولید آثار فاخر علمی و پژوهشی دارد.

حجت الاسلام مقدسی‌پور حیات یک کشور، مجموعه و شخصیت‌های علمی را به تولیدات علمی و پژوهشی دانست و خاطرنشان کرد: اگر حوزه علمیه خواهران در بین فرهیختگان و مجامع علمی بخواهد صاحب سخن و جایگاه علمی باشد، باید از نظر پژوهشی و تولیدات و آثار پژوهش رتبه قابل قبول و برتری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha