سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت‌ الله‌ علم‌ الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: باید تمرکز ویژه‌ای بر زعفران و سایر اقلام سبد سوغات زائر داشت تا شرایطی ایجاد نشود که علاوه بر بی‌اعتمادی زائران نسبت به سوغات مشهد، اصالت نشان استاندارد ایران و محصول کشاورزی شاخص خراسان رضوی هم زیر سؤال برود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس سازمان ملی استاندارد به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به مردم، عبادت به درگاه پروردگار است و وقتی ارزشمند خواهد بود که ما این خدمت را در طول عبودیت الهی بدانیم. مردم وسیله اثبات عبودیت در درگاه خدا و یک جریان مقدس هستند و در این شرایط، مسئولیت ذاتی ما، عمل به تکلیفی است که نسبت به مردم داریم.

وی افزود: حوزه عملکرد سازمان ملی استاندارد بسیار مهم است و تأمین سلامت مادی مردم به‌موازات حفظ اعتماد کنونی آنان به کالاهای مزّین به نشان استاندارد، تکلیف مضاعفی بر دوش همه بازرسان، ناظران، کارشناسان و مدیران این سازمان قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که اگر مهر استاندارد به‌ناحق بر کالایی نقش ببندد، مسئولیت آن بر عهده سازمان استاندارد است، زیرا هم جان مردم را به خطر می‌اندازد و هم اعتماد عمومی را هم سلب می‌کند و این معاصی در درگاه الهی، همه مصداق خیانت به مردم و خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد باید به جایگاهی برسد که همه بدانند امکان معامله، رشوه و سازش با آن وجود ندارد. بسیاری از مردم، با اعتبار و اعتماد به نشان استاندارد به خرید می‌روند.

وی با بیان اینکه شیوه نظارت باید فراتر از نظارت نوعی، به نظارت مصداقی و فردی برسد، ادامه داد: نیازمند یک جریان بازرسی بسیار دقیق در سازمان ملی استاندارد هستیم تا به برکت آن، فرهنگ میزبانی در مشهدالرضا(ع) هم بیش از پیش نهادینه شود. در سالی که طبق برآوردها، آمار زائران خارجی مشهد افزایش چشمگیری خواهد داشت، هر کالایی که در مشهدالرضا(ع) وارد بازار شود و یا حتی از این شهر مقدس به بازارهای مناطق دیگر راه پیدا کند، مردم آن را نشانه‌ای از مشهد امام هشتم می‌دانند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت دفاع از کیفیت سوغات و کنترل اصالت اقلام این سبد اقتصادی، گفت: زعفران و فرآورده‌های آن از جمله کالاهایی است که امکان تقلب و ایجاد مفسده در آن بسیار بالاست. از سوی دیگر به این دلیل که زعفران سهم بسیار مهمی در سبد سوغات زائر در مشهد دارد، باید تمرکز ویژه‌ای بر این محصول و سایر اقلام سبد سوغات زائر داشت تا شرایطی ایجاد نشود که علاوه بر بی‌اعتمادی زائران نسبت به سوغات مشهد، اصالت نشان استاندارد ایران و محصول کشاورزی شاخص خراسان رضوی هم زیر سؤال برود.

در ابتدای این دیدار، مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های این سازمان ارائه و تصریح کرد: مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام، جایگاه شاخصی برای الگوسازی از استانداردهای شاخص خدماتی دارد و در حوزه هتل‌ها، مهمانسراها و خدمات اقامتی با محوریت مشهد، سازمان ملی استاندارد وارد عمل شده تا علاوه بر بازار، نبض فضای خدماتی را هم در اختیار بگیرد و در سایه آن با برخی واحدهای اقامتی که ستاره‌های خلاف واقع در کنار نام‎های تجاری خود دارند، برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha