سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
25 ابان

حجت الاسلام والمسلمین رهبر عملکرد ملت به ویژه مردم اصفهان در شرایط دشوار انقلاب را مثبت عنوان کرد و گفت: عملکرد ملت ایران و خاصه مردم شهید پرور اصفهان بی بدیل بوده و امروزه، زمان ادای دین مسئولین به ملت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۷۰ شهید تشییع شده در روز ۲۵آبان سال ۶۱ در اصفهان و نامگذاری این روز درتقویم رسمی کشور به نام روز حماسه و ایثار اصفهان اظهار کرد: این انقلاب وام دار خون شهدا و آن نوجوان ۱۳ ساله ای است که امام(ره) در مورد آن شهید فرمود« رهبر ما آن نوجوان ۱۳ است که نارنجک به خود بست و خود را زیر تانک دشمن انداخت.»

وی افزود: در تعبیر دیگری، امام(ره) می فرماید هیچ پیامبری مردم و امتی مانند ملت ایران نداشته است، لذا واقعیت این است که باید از این ملت بزرگ بسیار ستایش و تقدیر کرد و به آنها خدمت نمود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر پیشگامی و جلوداری مردم اصفهان در ایثار و شهادت در طول تاریخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم اصفهان را خوب می شناسم مردم غیرو، شجاع و ولایتمدار اصفهان بارها در همه صحنه ها و میدان های مختلف جهاد و شهادت پیشگامی خود را به اثبات رسانیده اند و این افتخار در کتاب تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

وی در توضیح اینکه پاسداشت این مردم حامی انقلاب اسلامی در این ایام چیست، اضافه کرد: امروز نیز مردم همان رشادت های گذشته را دارند و همان طور که امام(ره) فرمودند بالاتر از خدمت به مردم ثوابی نیست، با توجه به اوضاع کنونی جامعه که مردم از گرانی ها و مشکلات معیشتی رنج می برند باید به این مردم خدمت صادقانه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر با بیان این که خدمت مسئولین به مردم باید بیش از پیش باشد گفت: دولت و مسئولین با وجود آنکه شب و روز در حال خدمت بوده و به شهرها و کشورهای مختلف سفر می کنند و جهادی، پای انقلاب ایستاده اند، اما باید تدبیری کنند تا فشار از روی مردم برداشته شود و این انتظاری است که اکنون وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما به دلیل این که دین‌دار و مسلمان هستند و شهید داده اند اجازه نمی دهند خون شهدا ضایع شود و اگر عده ای فریب خورده و اغتشاش گر این روزها به خیابان می آیند، این مربوط به توده مردم نیست، توده مردم جامعه آن افرادی هستند که در ۱۳ آبان امسال و روزهایی چون ۲۵ آبان ها، پرشور در صحنه حمایت از انقلاب اسلامی حاضر شدند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی عملکرد ملت به ویژه مردم اصفهان در شرایط دشوار انقلاب را مثبت عنوان کرد و ادامه داد: عملکرد ملت ایران و خاصه مردم شهید پرور اصفهان بی بدیل بوده چرا که همواره در همه امور پیشرفت داشته و پیشرو بوده است.

وی با اشاره به سالروز حماسه ۲۵ آبان سال ۶۱ در اصفهان، گفت: ملت دین خود را به انقلاب ادا کرده اند، امروزه، روز مسئولین است، امروز در عرصه فرهنگی نیز باید گفت و شنود آزاد وجود داشته باشد و با منطق حرف زد تا بسیاری از ابهامات و اشکالات برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر به شرایط فعلی کشورهای اروپایی و به ویژه اغتشاشات اخیر در انگلیس نیز اشاره کرد و گفت: اکنون می بینیم در انگلیس مردم به دلیل گرانی و کمبود به خیابان ها ریخته اند ، اما کشور ما همانند آنها نیست چرا که در کشور ما همه منابع وجود دارد و تنها باید روی عدالت و جلوگیری از سوء استفاده و خدمت به مردم بی بضاعت توجه بیشتر داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha