دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مهدی رستم زاده

حوزه/ حجت الاسلام رستم زاده گفت: نباید بی خاصیتی و ناکارآمدی برخی مسئولین را که موجب گرانی و کمبود اجناسی در بازار می شود، به پای دین بنویسیم، چرا که این افراد اصلا اعتقادی به دین و انقلاب ندارند و صرفا به دنبال اهداف، قدرت، ثروت و... خودشان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد مهدی رستم زاده شامگاه سه شنبه در جلسه تبیینی فعالین فرهنگی ارومیه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امام علی علیه السلام در نهج البلاغه به نشانه های فتنه و فتنه گران اشاره می کند و یکی از نشانه های آن ها را دم زدن از مردم و خیانت به امت عنوان میکند که وقتی فتنه نیست چنان دم از مردم و اسلام و حقوق اجتماعی می زنند که همه آن ها را باور می کنند اما وقتی فتنه ها روی داد چهره واقعی خود را از نقاب بیرون می آورند و نمونه بارز آن در عصر حاضر برخی چهره های مشهور ورزشی و سینما است.

وی افزود: تأمین اقتصاد و معیشت مردم جزو ضرورت های یک حکومت است و تمام حضرات معصومین برای این امر برنامه داشتند. در روایاتی داریم که وقتی قحطی اتفاق می افتاد و یا جنسی در بازار پیدا نمی شد و یا گران می شد امام صادق علیه السلام خودشان می رفتند آن اجناس را می خریدند و به بازار تزریق می کردند تا مردم دچار مشکل نشوند.

کم کاری برخی مسئولین را نمی شود به پای انقلاب و دین نوشت

فعال فرهنگی اظهار کرد: نباید بی خاصیتی و ناکارآمدی برخی مسئولین را که موجب گرانی و کمبود اجناسی در بازار می شود، به پای دین بنویسیم، چرا که این افراد اصلا اعتقادی به دین و انقلاب ندارند و صرفا به دنبال اهداف، قدرت، ثروت و ... خودشان هستند. نمونه بارز این ادعا را هم می توان در سبک زندگی برخی مسئولین مشاهده کرد که مدام دم از انقلاب و شهدا می زنند اما سبک زندگی شان هیچ نشانی از انقلاب ندارد.

رستم زاده اضافه کرد: خداوند متعال رزاق است و این روزی را متعلق و مقید به هیچ فردی نکرده است، اما آن چه که موجب می شود ما در زندگی خودمان به سمت ترقی و پیشرفت حرکت کنیم استفاده از فکر و عقل و به کار بستن روایات است وگرنه دردی را دوا نکرده ایم.

مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد بر زمین مانده است

وی عنوان کرد: در هیچ کجای قرآن و روایات بیان نشده است که مسئولین باید فرهنگ را که اساس و ریشه پیشرفت است، تعطیل کنند و فقط به فکر اقتصاد باشند، البته برخی ها نه به اقتصاد ارجی می نهند و نه به فرهنگ. بسیاری از مطالبات رهبری در عرصه های اقتصادی و فرهنگی روی زمین مانده و برخی ها در فرهنگ و اقتصاد خود را مجتهد می دانند و نتیجه آن را ما در میدان می بیینم و لذا باید روش درست مطالبه را به مردم بیان کنیم.

فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: از مهم ترین مواردی که تقریبا همه مطالبات رهبری را جامه عمل پوشانده نیروهای نظامی و در راس آن سپاه پاسداران است که در عرصه های دفاعی و نظامی مطالبات رهبری را عملیاتی کردند.

وی گفت: نباید انتظار داشته باشیم فتنه و آشوب ها را فقط سپاه جمع کند، این یک تکلیف شرعی است و همه مردم باید بیایند کف میدان و با آشوب ها مقابله کنند.

رستم زاده افزود: علت حمایت جمهوری اسلامی از حزب الله، حماس، زینبیون، فاطمیون، حسینیون، انصارالله و ...، دفاع و حمایت از سرباز است و امروز گروه های مقاومت از ایران و اسلام مرزبانی و دفاع می کنند و هزینه هایی هم اگر برای آن ها می شود از بودجه نظامی است نه اقتصادی و ما مشاهده می کنیم کشورهای معاند و استکباری ده ها برابر جمهوری اسلامی از گروه های همسو با خودشان حمایت می کنند نمونه آن حمایت آمریکا، انگلیس، عربستان و ترکیه و ... از داعش، رژیم صهیونیستی از جمهوری آذربایجان و .... است.

برای ارزیابی ادعای ترکیه مبنی بر دوستی با ملت ایران تاریخ چالدران را باید خواند

فعال فرهنگی تأکید کرد: برای شناخت ترکیه و ادعای دوستی اش با ایران لازم است جوانان، جنگ چالدران و قتل عام مردم تبریز به دست عثمانی را بازخوانی کنند.

رستم زاده ادامه داد: ادعای دوستی آمریکا با ملت ایران برای مردم واضح است، در زمان پهلوی با تصویب کاپیتولاسیون که نتیجه آن بالا بودن ارزش یک سگ آمریکایی از یک ژنرال ایرانی بود کاملا این ادعا را عملیاتی کرده است و آیا این برای شناخت آمریکا کافی نیست؟.

وی افزود: اگر جوانان می خواهند منافقین را بشناسند، تاریخ ترورهای دهه شصت را بخوانند که حتی به بچه های دبستانی هم رحم نکردند، برای شناخت دموکرات و کوموله بروید تاریخ بعد از انقلاب را بخوانید که این گروه تروریستی چند ده هزار از اهل سنت و شیعه را قتل عام کردند و با همراهی صدام شهرهای اهل سنت را شیمایی می کردند، خنده دار نیست دم از مردم بزنند!؟

دفاع از انقلاب وظیفه هر انسان آزاده ای است

رستم زاده با بیان این که مسئولی که در وظیفه خود کم کاری کرده و امورات محوله را بهد درستی انجام ندهد دشمن انقلاب است، گفت: امروز دفاع از انقلاب، دفاع از اسلام، شیعه و خون شهداست و البته باید به مردم تبیین کنیم که دفاع از انقلاب، دفاع از عملکرد برخی مسئولین ناکارآمد و خائن جداست و ما وظیفه داریم از مبانی اسلام، انقلاب و گفتمان امامین انقلاب که در عصر حاضر به منزله وحی و روایات ائمه معصومین است، دفاع و پشتیبانی کنیم.

وی تأکید کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال شیعه به حکومتی دست یافته که می تواند تمدن سازی کند و آن هایی که با انقلاب مخالف هستند، دقیقا این را برنمی تابند و عصبانی هستند.

سرنوشت امت حزب الله با انقلاب گره خورده است

فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: سرنوشت ما با انقلاب گره خورده است، یا شهید می شویم و سعادتمند، و یا می مانیم و از انقلاب دفاع می کنیم، حالت سومی وجود ندارد، اما آن هایی که با جریان ضد انقلاب همراه شدند، بدانند اگر این انقلاب آسیب ببیند، اولین گروهی که توسط آمریکا و اجانب آن در داخل و منطقه گردنشان زده می شود، همین میدان داران آمریکاست.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 0
    ما انقلاب دوست داریم تا پای جان هم هستیم با انقلاب و آرمانها ،اما از مسؤلان خسته شدیم حرف و عمل متفاوت
  • مریم IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 0
    وقتی وزیر آموزش پرورش نارضایتی بسیاری در معلمان ایجاد میکند اما با یک رفتن پیش مراجع تقلید،یا چپی دور گردن ،یا جلسه برای روحانیت و.بسبج میخواهد روی تمام کم کاری ها را بپوشاند اوضاع از این بهتر نمیشود
  • مریم IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 0
    حوزه بسیج مراجع نباید پناهگاه امن مسؤلان کم کار باشند باید با مردم باشند
  • مریمم IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    1 0
    باید سه جریان قوی اصلاح طلب و اصولگرا و جریان انقلابی داشته باشیم که مردم را اقناع کنند تا فرصت به .... ،منافقین و گروهک ها داده نشود خانواده ها دو دسته شدند به جان هم افتادند در گروهها واتساپ و خانوادگی دوره می های خانوادگی همه آنها بر سر جریان اصلاح طلب و اصولگرا و جریان انقلابی با هم سلیقه فکری متفاوت دارند زیاد اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند که انقلاب را میخواهند ،از آن بر مرزی ها هم دل خوش ندارند
  • توحید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    درود خدا بر شما باد. جامعه بیش از پیش نیازمند و تشنه جلسات بصیرت افزایی است.