جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: افزایش ایمان، نورانیت فضای زندگی، بصیرت و آگاهی از جمله مهم‌ترین برکات اُنس با قرآن به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، اشرف عبدالعلی زاده استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در نشست انس با قرآن که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای شناخت اسلام، مطالعه قرآن است و لذا انس با این کتاب الهی به‌ معنای همدلی و هم‌صحبتی کردن با قرآن و آن را محرم اسرار خود دانستن است.

وی نگاه کردن به قرآن، سکوت هنگام تلاوت آن و تلاوت و قرائت این کتاب الهی را از مراحل انس با قرآن کریم دانست و گفت: باید قرآن را با تدبر و تعقل خواند و آن چه را که این کتاب الهی به عنوان نور و هدایت انسان‌ها بیان کرده، جامه عمل بپوشانیم.

عبدالعلی زاده تصریح کرد: انس با قرآن، انس با خداوند متعال است و همان‌طور که در روایتی در بحارالانوار بیان شده، خداوند بر خلق خویش در کلامش تجلی کرده‌ است اما مردم پروردگار را نمی‌بینند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) درمان همه مشکلات را در قرآن عنوان می‌کنند و هرگاه کارها چون شب ظلمانی برای انسان تاریک شود، باید به قرآن پناه ببریم و قرآن شفیعی است که شفاعتش مورد پذیرش است و هر کس آن را رهبر خویش گرداند، به بهشت رهنمون خواهد شد و هر کس از قرآن روی گردان شود به سوء العاقبة دچار می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی یادآور شد: قرآن روشنی‌ترین رهنما بسوی بهترین راه‌ها است و امام باقر(ع) نیز می‌فرمایند: قاریان قرآن سه گروه هستند: برخی‌ها قرآن را وسیله دنیای خویش قرار داده‌اند، عده‌ای در رعایت موازین ظاهر و تلاوت دقت کافی دارند، اما آموزه‌های آن را از یاد می‌برند و دسته سوم قرآن را می‌خوانند و داروی آن را بر دردهای خویش قرار می‌دهند.

وی افزود: به برکت دسته سوم، قاریان قرآن است که خداوند بسیاری از بلاها را دفع و خیر و برکتش را بر ما نازل می‌کند و افزایش ایمان، نورانیت فضای زندگی، بصیرت و آگاهی از جمله مهم‌ترین برکات انس با قرآن به حساب می‌آید.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha