دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیدحسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: وقتی انسان بتواند شاکر درگاه الهی باشد در حقیقت مانع وسوسه‌های شیطان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی، در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: بر اساس حکم قرآن کریم شیطان دشمن قسم خورده انسان است و تلاش می کند انسان را از مسیر درست منحرف کند.

وی تاکید کرد: شیطان به دنبال فرصت است برای نفوذ به باطن انسان تا انسان را گرفتار گناه کند و سپس بعد از آن هم انسان را رها نخواهد کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: وقتی انسان بداند یک دشمن قسم خورده ای به نام شیطان دارد عقل حکم می‌کند مراقب باشد چرا که شیطان از تمامی جوانب به انسان حمله می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی افزود: یکی از حربه های بسیار مهم شیطان خارج کردن انسان از وادی شکر و سوق دادن به وادی ناسپاسی است.

وی افزود: انسان باید مقابل رفتارهای شیطان تقوای خود را تقویت و با احتیاط کامل در دنیا حرکت کند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها تاکید کرد: شیطان حربه بسیار مهمی دارد و با آن حربه داشته‌های انسان را بی مقدار و نداشته های انسان را بسیار بزرگ جلوه می دهد و نیمه خالی لیوان را در نظر انسان برجسته می کند.

وی خاطر نشان کرد: به حکم عدل الهی آنچه که خداوند به انسان داده است بیشتر و بزرگ‌تر از آن چیزی است که به انسان داده چرا که انسان ها غرق نعمت الهی هستند اما توجهی ندارند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: انسان باید به صورت مستمر در ابتلائات و کاستی‌ها با تمام وجود شاکر درگاه الهی باشد؛ وقتی انسان بتواند شاکر درگاه الهی باشد در حقیقت مانع وسوسه‌های شیطان شده است.

وی افزود: نبی گرامی اسلام به حضرت علی علیه‌السلام توصیه فرمودند هر صبح به محض باز نمودن چشمان، حمد الهی را به جا بیاورید.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: شکر الهی تنها با زبان کافی نیست بلکه عبادت عملی لازم است و انسان باید با خواندن نماز، شکر عملی را به جا بیاورد و سپس با زبان خود شاکر درگاه الهی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی در ادامه گفت: اگر انسان با زبان خود شاکر نعمات الهی باشد و دستان خود را به سمت درگاه الهی دراز کند هیچگاه نیازمند بندگان نخواهد شد.

وی تأکید کرد: بعضی از انسان‌ها همانند جنازه متحرک هستند و قلب‌هایشان زنگار گرفته است، چرا که دچار معاصی هستند.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آن جوانی که زنجیر به دست گرفته و مستقیم بر صورت مأمور نیروی انتظامی می زند یک ناجوانمردی است که دچار مردگی قلب شده است.

وی تاکید کرد: کسی که قلبش زنده باشد هیچگاه مال حرام نخواهد خورد و به کسی ظلم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی خاطر نشان کرد: انسان باید برای ستارالعیوب بودن خداوند به صورت مستمر شاکر درگاه الهی باشد چرا که اگر اینگونه نبود وجهه انسان نزد مردم مفتضح می شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha