دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست مشترک اصناف و بازاریان ارومیه با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: امروز هر کسی چه کمونیستها، مسلمین، لائیک ها و ... بخواهند مستقل باشند و منافع آمریکا را به خطر بیاندازند، غرب و آمریکا با آن ها دشمنی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در نشست اصناف و بازاریان ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: تاجر و بازاری که می توانند با رعایت حلال و حرام، مبارزه با کم فروشی و مردم داری به اقتصاد اسلامی کمک کند، جزو ارکان حکومت اسلامی و تمدن دینی حساب می شود.

در اسلام کاسب حبیب خداست

وی اضافه کرد: در بازاری که طبق روایت شیطان اولین کسی است که وارد می شود و به عنوان آخرین نفر از آنجا خارج می شود، یک تاجر و بازاری وقتی حلال و حرام و انصاف در معامله را رعایت می کند، می شود حبیب الله، و لذا لازم است از شما بازاریان که به اقتصاد جامعه اسلامی قوام می بخشید تشکر کنم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: اسلام اقتصاد، پول و بازار را ستون جامعه عنوان می کند و اگر در جامعه این موارد مختل شود، آن جامعه زمین گیر خواهد شد و به همین دلیل است رسول مکرم اسلام فرمودند: أَکرِمُوا الْخُبزَ و نان در این جا کنایه از اقتصاد است و لذا اقتصاد مبارک و دارای برکت می باشد و همه باید به این مسئلهِ با اهمیت توجه جدی داشته باشیم.

دنیا و آخرت از هم جدا نیست

وی اضافه کرد: غالبا در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی بازار و مسجد در کنار هم قرار داشتند و نمونه آن میدان امام اصفهان است که دور تا دور آن بازار و در اطرافش و مسجد ساخته شده است، و درس این نوع ساخت و ساز این است که دنیا و آخرت در اسلام از هم جدا نیست و مصداق اتمّ آن بازار مسلمین است که بر اساس فقه اسلامی بنا شده باشد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می فرمایند؛ « لَیْسَ مِنَّا مَن تَرَکَ دُنْیَاهُ لآِخِرَتِهِ وَ لاَ آخِرَتَهُ لِدُنْیَاه» از ما نیست کسی که دنیای خود را بخاطر آخرتش و آخرت خود را برای دنیا ترک کند، یعنی هر کدام دارای جایگاه می باشد و اسلام دین تعادل و عقلانیت است و لذا به علومی که به خرید و فروش مربوط است اقتصاد نام گذاری شده و معنای اقتصاد هم اعتدال در زندگی است که می توان با این تجارت یک جامعه را به اعتدال رساند.

وی ادامه داد: ما وقتی به زندگی انبیای الهی می نگریم می بینیم که در جایی که توانستند تجارت پیشه بودند و این نشانگر در هم تنیدن دنیا و آخرت در اسلام است و نماد آن بازاری مومن است.

صنفی کردن اعتراضات از مهم ترین اهداف دشمن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: امروز یکی از اهداف دشمن این است که اعتراضات و اغتشاشات را صنفی کند. ارومیه و آذربایجان‌غربی در تاریخ خود زخم های متعددی برداشته است که نمونه آن جیلولوق، توطئه مارشیمون، کشیش آمریکایی مستر شیت معروف به قصاب مردم ارومیه و اسماعیل سیمیتکو است که مردم ارومیه را مظلومانه سلاخی کردند و لذا وقتی به تاریخ ارومیه نگاه می کنیم و می بینیم که بزرگان شهر را در کنار مسجد مناره قتل عام کردند، خون گریه می کنیم.

وی گفت: بسیاری از پدران ما و بزرگان این شهر بخاطر دفاع از ارومیه قتل عام شدند و تاریخ این را نشان داده است که وقتی دشمنان به ما مسلط شدند، به قدری مردم را قتل عام کردند، که کسی پیدا نشد محصولات کشاورزی را جمع آوری کند، خاصیت دشمن این است که به صغیر و کبیر رحم نمی کند.

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: چند سال قبل در دوران جرج بوش، برنارد لوئیس یک یهودی تاریخ دان و مشاور رئیس جمهور وقت آمریکا نقشه تجزیه ایران را کشیده و آن را به ۶ کشور تبدیل کرده است؛ زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد هفت کشور مدنظر خود، به جز جمهوری اسلامی را ایران مورد حمله نظامی قرار داد.

دشمنی غرب با ایران بخاطر ولایت فقیه نیست، آن ها با اصل ایران مشکل دارند

وی تصریح کرد: دشمنی غرب با ایران به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه محدود نمی شود بلکه به ۲۵۰۰ سال قبل و دوران هخامنشیان بر می گردد و این یک مسئله تاریخی است. در دوران قاجار هم این دشمنی نمود پیدا می کرد که در آن زمان ها اصلا خبری از حکومت اسلامی و ولایت فقیه نبود؛ نظام سرمایه داری غربی اینگونه است که هر کجا سیاستش اقتضا کند ورود پیدا می کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استقلال آمریکا کمتر ۲۵۰ سال است که ۲۲۰ سال آن را در جنگ بوده و تقریبا در همه قاره های جهان حضور نظامی و فتنه انگیزانه داشته و امروز نیز هر کجا منافعش اقتضا کند وارد خواهد شد.

هر کس منافع غرب را به خطر بیاندازد با او دشمنی خواهند کرد

وی خاطرنشان کرد: غربی ها به خوبی می دانند که ایران قلب انرژی جهان است و به لحاظ جغرافیایی و اقتصادی موقعیت فوق العاده ای دارد و اگر بتوانند به آن ورود پیدا کنند انرژِی دنیا را مدیریت خواهند کرد و علاوه بر آن هفت درصد معادن دنیا در ایران قرار دارد و ما در کمربندی مس قرار داریم و داشتن ۸۵ میلیون نفر بازار بهترین موقعیت برای آمریکاست و به همین دلیل پهلوی را تا خرخره مسلح کرد تا کسی حق ورود به ایران نداشته باشد و وقتی شاه به زمین خورد غرب به شدت ترسید که اگر این اتفاق در دیگر کشورها نیز بیفتد آمریکا نابود خواهد شد.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: امروز هر کسی چه کمونیستها، مسلمین، لائیک ها و ... بخواهند مستقل باشند و منافع آمریکا را به خطر بیندازند، غرب و آمریکا با آن ها دشمنی خواهند کرد. تفرقه، ایجاد جنگ داخلی، اغتشاش، حملات رسانه ای و ... نقشه های دشمن و غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی است؛ برای ساخت یک شبکه ماهواره ای علیه ایران ۲۵۰ میلیون دلار هزینه می کند و شبکه های ماهواره ای امپراطوری رسانه ای غرب در طول ۲۴ ساعت بیش از ۱۵۰۰ ساعت برنامه علیه ایران تولید می کند. امروز ما با یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم و لذا همه باید با هوشیاری و هم افزایی در جهت خنثی کردن توطئه های دشمن قدم برداریم.

وی در پایان گفت: تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که دوره ها و جلسات اقتصاد و بازار اسلامی، جنگ شناختی و اقتصاد اسلامی را برای بازاریان برگزار کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha