چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام احمدی گفت: مدیریت و رهبری اغتشاشات اخیر بر عهده آمریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آن‌ها به‌ویژه رژیم سعودی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان با اشاره به نقش دشمنان در اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: تقریباً از خردادماه عملیات طراحی این آشوبها با تشکیل اتاق فکر مشترک از گروه‌های معارض جمهوری اسلامی با حمایت مالی عربستان کلید خورد.

وی افزود: در فضای آشکار با مرگ خانم مهسا امینی و شروع اعتراضات کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا تمام‌قد وارد صحنه شدند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در اولین اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا هفت مقام امنیتی و گشت ارشاد را تحریم کرد و وزیر خزانه‌داری آمریکا خواهان حفظ حقوق مدنی و آزادی بیان در ایران شد.

وی ادامه داد: حمایت‌های آشکار آمریکا از اغتشاشات به حدی بود که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم از دولت بایدن خواست از اعتراضات در ایران حمایت کند و به دنبال آن وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ۱۰ شرکت نفتی و یک نفت‌کش را تحریم کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در این اغتشاشات، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با استفاده از شبکه بهاییان که در داخل ایران فعالیت دارند، نقش عمده‌ای در شدت بخشیدن به خشونت‌ها توسط آشوبگران داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای آشکار، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم‌زمان بـا شـروع اغتشاشات رسماً از این آشوبها حمایت و اعلام کرد ما اعتراضات مردم شجاع ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: بعد از آمریکا و رژیم صهیونیستی رژیم آل سعود که مثل همیشه نقش گاوشیرده را ایفا می‌نماید، در جریان این اغتشاشات، وظیفـه تأمین مالی و تجهیزات نظامی گروه‌های جدایی‌طلب کُـرد و بلوچ را بـه عـهـده داشت.

وی اضافه کرد: در فضای رسانه‌ای هم رسانه‌های بیگانه برنامه‌های ویژه‌ای برای پوشش اغتشاشات در ایران داشـتـه و تمام‌وقت تلاش می‌کردند مردم را بـه سـمت درگیری‌ها بکشانند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: هدف دشمنان از اغتشاشات اخیر و حمایت از آن این بود که با ایجاد ناامنی در جامعه فضا را ملتهب کرده و به این طریق نظام اسلامی را تضعیف کنند که این بار هم تلاش‌های مذبوحانه آن‌ها با هوشیاری مردم بی‌پاسخ ماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha