سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سردار شکارچی

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو های مسلح گفت: رهبری، سرمایه اجتماعی، ایمان و اعتقاد سه مولفه قدرت نرم در کشور ما هستند که دشمن آنها را نشانه گرفته و ما باید قدر این سه عنصر را بدانیم و به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار شکارچی در سومین نشست مدیر جوان، امید انقلاب که توسط دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه و طرح جامع شهید بیاضی زاده شاخه استعدادهای مدیریتی با موضوع نقش مدیریت کنشگرانه در جنگ شناختی در سالن امام خمینی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد. بیان داشت: موانع و چالشهایی در حوزه قدرت نرم، در کشور وجود دارد با این حال دشمنان از قدرت جنگ نرم و ابزارهای ما آگاه هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو های مسلح در رابطه با سه مولفه اصلی قدرت نرم در کشور، افزود:رهبری، سرمایه اجتماعی، ایمان و اعتقاد سه مولفه قدرت نرم در کشور ما هستند که دشمن آنها را نشانه گرفته و ما باید قدر این سه عنصر را بدانیم و به بهترین شکل از آنها استفاده کنیم.

سردار شکارچی در مورد تبعیت از رهبری ابراز داشت: تبعیت یعنی دستورات و تدابیر رهبری نباید زمین بماند و در اطاعت از بیانات ایشان نباید اما و اگری ایجاد شود و اگر این کار اتفاق افتاد مانع از اجرای جنگ نرمی است که مد نظر ولی فقیه است.

وی در ادامه افزود: وقتی فرامین رهبری اجرا نشود سرمایه اجتماعی ریزش پیدا میکند و وقتی این دو مولفه اصلی آسیب دید مولفه سوم یعنی ایمان و اعتقاد مردم هم آسیب می بیند. تیرهای دشمن مولفه اصلی یعنی رهبری را نشانه گرفته، چون اگر به هدف بخورد روی ایمان و اراده مردم تأثیر دارد و اراده مردم سست می شود.

سردار شکارچی در مورد فعالیت های جنگ شناختی دشمن تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی بطور اساسی کار میکند و وضعیت امروز کشور ما، در وقایع اخیر به خاطر تلاش‌های دشمن است.

وی درباره جنگ شناختی بیان داشت: جنگ شناختی اراده و اعتقاد را از مسئول می گیرد. اما رشد انقلاب و نظام اسلامی متکی به این چیزها نبود و در هر چیزی که اراده کرد موفق شد چون بر پایه اعتقاد به رهبری ، مردم ، ایمان و اعتقاد عمل کرد. اولین بلایی که جنگ شناختی بر سر مردم می آورد گرفتن اراده است و در مرحله بعد ذهن را به سمت این می‌برد که هرجا تجهیزات و فناوری دارد برتر است، اما در واقعیت اینطور نیست و ما باید زیر ساخت ها را برای جنگ شناختی آماده کنیم.

وی در پایان گفت: روحانیت، جایگاه ویژه ای برای سامان دادن به جنگ شناختی است و حتی در جنگ سخت یعنی جنگ تحمیلی هم محور اساسی روحانیت بود و ما به امید خدا و فعالیت های روحانیون و مردم از این مرحله هم با موفقیت عبور می کنیم.

لازم به ذکر است: سلسله نشست‌های تخصصی مدیر جوان امید انقلاب به همت شاخه استعدادهای مدیریتی طرح جامع شهید بیاضی زاده، هر دو هفته یکبار با حضور استعدادهای حوزوی و با سخنرانی چهره های مطرح و شاخص حوزوی و نظام اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha