دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مستند «غیر رسمی»

روایتی از دیدار پنج‌شنبه‌ای فعالان جهادی و گروه‌های خدمت‌رسانی به مناطق محروم با رهبر معظم انقلاب اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • به رسم همیشه، به رسم آیه ها CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    موسی انقلاب با چه زبانی بگوید عصای مقاومت که دریا شکافت با اوست؟ وَمِن قَبْلِهِ كِتَابُ مُوسَىٰ إِمَامًا وَرَحْمَةً ۚ وَهَٰذَا كِتَابٌ مُّصَدِّقٌ لِّسَانًا عَرَبِيًّا لِّيُنذِرَ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَبُشْرَىٰ لِلْمُحْسِنِينَ. وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. سلام ای عزیز تر از جان من! در دیدار با شما چه گذشت؟ دیدار با شما که پایان ندارد! دوست با دوست خیلی نزدیک است. سلمان میل رفتن به خانه علی میکند و علی میل رفتن به خانه سلمان! رسمی یا غیر رسمی؟ به رسم همیشه و به رسم آیه ها... نامه های ما به دست شما رسید؟ بجای جیمیل و یاهو میل باید میل ما باشد با علی! مثل سلمان! جعل هواه هوا أمیر المومنین. میل سلمان مطابق با میل علی بود! ما هوادار حق هستیم و میل ما با سید علی! سید علی گفتند باید پیام شهدا را به دنیا برسانیم ... و «با هیچ زبانی غیر از زبان هنر هم نمیشود اینها را گفت». باید پیام و هنر امام و شهدا را به دنیا برسانیم، با پیام رسان شهدا! مهمترین هنر امام خمینی از نگاه شهید سلیمانی چه بود؟ «بدانید که میدانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اوّل اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد. اگر اسلام نبود و اگر روح اسلامی بر این ملت حاکم نبود، صدام چون گرگ درنده ای این کشور را میدرید؛ آمریکا چون سگ هاری همین عمل را میکرد، اما هنر امام این بود که اسلام را به پشتوانه آورد؛ عاشورا و محرّم، صفر و فاطمیه را به پشتوانه این ملت آورد. انقلابهایی در انقلاب ایجاد کرد. به این دلیل در هر دوره هزاران فداکار جان خود را سپر شما و ملت ایران و خاک ایران و اسلام نموده اند و بزرگترین قدرتهای مادی را ذلیل خود نموده اند. عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید.» باید پیام و هنر امام خامنه ای و شهدا را به دنیا برسانیم! فَإِنَّمَا يَسَّرْنَاهُ بِلِسَانِكَ لِتُبَشِّرَ بِهِ الْمُتَّقِينَ وَتُنذِرَ بِهِ قَوْمًا لُّدًّا.
  • یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ! CA ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    دشمن ما مثل سگ هاریست. از آمریکا پیروی نکنیم! از هوای نفس پیروی نکنیم! که مثل سگ هار و زبانش نشویم! «و بر آنها بخوان سرگذشت آن کس را که آیات خود را به او دادیم ؛ ولی سر انجام خود را از آن تهی ساخت و شیطان بر او دست یافت و از گمراهان شد و اگر می خواستیم مقام او را با این آیات و علوم و دانش ها بالا می بردیم، ولی او به پستی گرایید و از هوای نفس خویش پیروی کرد! مَثَل او همچون سگ هار است که اگر به او حمله کنی، دهانش را باز و زبانش را برون خواهد کرد و اگر او را به حال خود واگذاری، باز همین کار را می کند. این مَثَل گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند؛ این داستان‌ها را برای آنها بازگو کن، شاید بیندیشند و بیدار شوند چه بد مثلی دارند گروهی که آیات ما را تکذیب کردند و تنها آنها به خودشان ستم می کردند.» وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَاءَ الَّذِیَّ ءَاتَیْنَهُ ءَایَتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَاءَتْبَعَهُ الشَّیْطَنُ فَکَانَ مِنَ الْغَاوِینَ وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَهُ بِهَا وَلَکِنَّهُ اءَخْلَدَ إِلَی الاْرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ الْکَلْب إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ اوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَث ذَّالِکَ مَثَلُا الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بَایَتِنَا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ سَآءَ مَثَلاً الْقَوْمُ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بَایَتِنَا وَاءَنفُسَهُمْ کَانُواْ یَظْلِمُونَ. واکسن ضد هاری را به خود و فرزندانتون تزریق بکنید. آن هم از نوع امام و شهدا. جهاد هو لباس التقوى، ودرع الله الحصينة وجنته الوثيقة. جوشن کبیر را بپوشیم! حجت الاسلام آرش رجبی گفتند: طلبه باید مظهر اسم مُحْیِی خداوند و احیاگر روح انسان‌های در حال غرق شدن باشد. یا سَیِّدُ یا سَنَدُ یا صَمَدُ یا مَنْ لَهُ الْمُسْتَنَدُ! باید خودمان بشویم مستند! حاج آقا علی مهدیان (فعال جهادی در این دیدار) گفتند اردوی جهادی با زبان خدمت حرف میزند! عاشقای مکتبی حسینیم | پیر و جوون خادم اربابیم | عاشقی سن و سال نمیشناسه! باید خودمان بشویم سرود! باید خودمان بشویم قاسم سلیمانی! سلام فرمانده! سیدعلی دهه‌ی # ها شو فراخوانده! عهد میبندم، روزی لازمت بشم، عـهد میبندم، حاج قاسمت بشم، عـهد میبندم، مثل بهجت و مثل سربازای گمنام خادمت بشم! ما هر روز سرود میخوانیم و میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! لَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَقَفَّيْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ ۖ وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ ۗ أَفَكُلَّمَا جَاءَكُمْ رَسُولٌ بِمَا لَا تَهْوَىٰ أَنفُسُكُمُ اسْتَكْبَرْتُمْ فَفَرِيقًا كَذَّبْتُمْ وَفَرِيقًا تَقْتُلُونَ.
  • میلاد IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    کشوری با ذخایر عظیم نفت و گاز و انواع معادن و ذخایر غنی چرا باید مناطق محروم و مردم گرسنه داشته باشد؟
    • ؟ IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      با وجود رزاقیت خدا و حیات رسول خدا چرا در مدینه اوج فقر و محرومیت داشتیم؟ پاسخها بی شباهت نیستند
    • دیدار CA ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      سید محرومان، السلام! امید مردم ایران، السلام! ترک و کرد و لر و بختیاری، یک صدا ... رأی دادند به سیدی از تبار زهرا! این شعر را سوشیانای سنندجی عزیز اهل سنت سرود! بازدید رئیس جمهور از مناطق مختلف ایران مهم است – بخصوص مناطق محروم. یک روزی، این سفرها اتفاق نمیفتاد و هیچ کس از این محرومیتها با خبر نمیشد. در نخستین دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، رهبر چند توصیه‌ی اساسی داشتند: مردمی بودن، عدالت‌‌ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد و امید در مردم بویژه در جوانها، انسجام دولتی، اقتدار دولتی، و اِشراف دولتی. در مورد مردمی بودن گفتند: «یک جلوه همین رفتن میان مردم و شنیدن بی‌واسطه از مردم است.» «یک جلوه‌ی دیگر، مسئله‌ی اتّخاذ سبک زندگی مردمی است؛ بی‌تکلّف بودن در ممشیٰ و منش، دوری کردن از منشهای اشرافیگری و از موضع بالا به مردم نگاه کردن و مانند اینها؛ این هم یک جلوه‌ی دیگری است از مردمی بودن که از این منشهای اشرافیگری که معمول است در دنیا، و همه‌ی دولتها و مسئولیّتها و مسئولین مبتلا هستند به این جور نگاه به مردم، به این جور روش زندگی، باید اجتناب کرد.» «حرف زدن با مردم و مشکلات را و راه‌حل‌ها را با مردم در میان گذاشتن هم یکی از جلوه‌های مردمی بودن است. هر مشکلی راه‌حلی هم دارد. با مردم در میان بگذارید، با مردم حرف بزنید، از مردم کمک بخواهید در موارد مختلف، هم کمک فکری، هم کمک عملی.» در مسئله‌ی عدالت‌ورزی رهبر تأکید کردند که «اساس حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی بر اقامه‌ی عدل است، کما اینکه اساس همه‌ی ادیان بر اقامه‌ی عدل است. خدای متعال میفرماید که ما پیغمبران را فرستادیم، کتابهای آسمانی را فرستادیم، لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛ اصلاً برای اینکه مردم قیام به قسط کنند و جامعه، جامعه‌ی عدالت‌آمیز باشد. خب ما در این زمینه‌ها عقبیم، خیلی باید کار کنیم، خیلی باید تلاش کنیم.» «عمدتاً در زمینه‌ی عدالت در توزیع امکانات کشور است؛ این امکانات باید واقعاً عادلانه توزیع بشود. الان در بعضی از بخشها حقیقتاً این جوری نیست. البتّه اینکه من عرض میکنم، به معنای این نیست که یک اقدامی پشت سر این وجود داشته باشد لکن مثلاً در زمینه‌ی انرژی، در زمینه‌ی نفت... » «بایستی مراقبت بشود. باید کاری کنیم که فاصله‌ی طبقات محروم با طبقات برخوردار کم بشود؛ یعنی هر چه ممکن است امکانات کشور عادلانه توزیع بشود». در مسئله‌ی فسادستیزی هم رهبر عرض کردند.