یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر /  رزمایش جهادگران فاطمی 2 در همدان

حوزه/ امام جمعه همدان عدم تحلیل درست از واقعیت‌های اجتماعی را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: نقاط ضعفی در کشور وجود دارد که دشمن با استفاده از ظرفیت‌های خود آن را برجسته و ایجاد ناامیدی می‌کند، اما سوال این است که چرا ما نباید نقاط ضعف دشمن را شناسایی و آن را برجسته کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در استان همدان، در جمع بسیجیان و جهادگران، با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته، بارهای بر زمین مانده را شما جهادگران از روی زمین برداشته‌اید، اظهار داشت: کوتاهی‌هایی که شاید از جانب برخی‌ها اتفاق افتاده است را این شما بودید که با تلاش خود خلأها را پر کردید.

وی افزود: بسیج به معنای واقعی کلمه در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی حضور داشته و این حضور قابل تقدیر است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جریان استکبار و نفاق در طول ۴۰ سال گذشته، واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی ما را به درستی درک نکرده است، گفت: جریان مقابل در اتفاقات اخیر در فضای رسانه‌ای به اندازه‌ای دروغ گفته است که گاهی خود این افراد نیز این دروغ‌ها را باور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم در کوچه و بازار مشاهده می‌کنند که بین آنچه رسانه دشمن ‌می‌گویند و واقعیت میدانی، اختلاف وجود دارد، یادآور شد: گاهی از موارد در فضای رسانه‌ای انسان احساس می‌کند نظام از بین رفته اما در اصل خبری نیست و لذا امروز باید در این عرصه تلاش کنیم و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه کار جهادی، تنها ساختن خانه و محرومیت زدایی نیست که البته آن نیز کار بزرگی است، خاطرنشان کرد: جهاد بزرگ امروز که بر دوش ما است، بیان واقعیت‌ها به عموم مردم و تبیین آن است که بین آنچه دشمن می‌گوید با واقعیت اجتماعی فاصله بسیاری وجود دارد.

وی عدم تحلیل درست از واقعیت‌های اجتماعی را نقطه ضعف دشمن دانست و گفت: نقاط ضعفی در کشور وجود دارد که دشمن با استفاده از ظرفیت‌های خود آن را برجسته و ایجاد ناامیدی می‌کند، اما سوال این است که چرا ما نباید نقاط ضعف دشمن را شناسایی و آن را برجسته کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه جهاد تبیین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، فوری و قطعی است، یادآور شد: امروز باید با آن برادر و خواهری که شبهه دارد و تحت تاثیر فراخوان‌ها قرار می گیرد حرف زد.

وی با تأکید بر اینکه امروز وقت دعوا و شکاف اجتماعی نیست، یادآور شد: این نقشه دشمن است که با سوء استفاده از اختلاف نظرها، ما باهم برخورد سخت داشته باشیم، بنابراین امروز باید در خیابان با کسی که شبهه دارد دوست شوید و به گفت‌وگو بپردازید.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شرایط کسی که آشوبگر است و با سلاح گرم مردم را به شهادت می‌رساند، با کسی که تنها معترض است و قصد تخریب ندارد، متفاوت می‌باشد، مطرح کرد: مسئولان باید نسبت به اغتشاشگران برخورد جدی داشته باشند و اما جوانی که بنای تخریب ندارد و تنها به برخی مشکلات اعتراض دارد، باید با او گفت‌وگو کرد و فراموش نکنیم که او هموطن و برادر و خواهر ما است و نباید اجازه دهیم که به سمت دشمن برود.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید مراقب باشیم تا تحت القائات دشمن قرار نگیریم، گفت: مراقب باشیم اگر تصمیم می‌گیریم و گله‌مندی داریم، این تصمیم مبتنی بر تحلیل‌های خودمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئولان باید برای نحوه بیان اعتراضات، ساز و کار مناسبی را طراحی کنند، خاطرنشان کرد: در برابر کسانی که فراخوان می‌دهند، باید محلی را برای این تجمع و بیان مشکلاتشان تعیین کنیم و حتی امنیت آنها را نیز ما تامین کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در این ایام بسیاری از موارد مظلومیت نیروهای بسیجی‌ را مشاهده کردیم، اظهار داشت: در این مسیر به خاطر داشته باشیم که شما برای قضاوت هیچ کس کار نمی‌کنید و تنها برای خدا و خدمت به مردم فعالیت دارید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از تعاریف خداوند از جامعه ایمانی، این است که از ملامت‌ها نمی‌ترسند، گفت: کسی که در مسیر حق حرکت می‌کند، با برخی ملامت‌ها و مذمت‌ها روبرو می‌شود، اما نباید در این راه بترسیم و با قدرت به حق عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای این دین و حجابی که امروز به ما رسیده آرمان‌های بسیاری فدا شده‌اند، یادآور شد: نکته اساسی در این راه قوی بودن در مسیری است که تشخیص می‌دهیم حق است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با تقدیر از تلاش‌ و مجاهدت‌ نیروی‌های بسیجی در میدان‌های مختلف، اظهار داشت: امروز در انجام وظایف و اقدامات باید نیت‌ها را خالص کنیم و به یاد داشته باشیم که خداوند به نیات خالص برکت و اثرگذاری بیشتری می‌دهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha